معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم گفت: از امروز 14 پایگاه امداد و نجات ویژه پوشش مراسم های عزاداری در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و محورهای مواصلاتی استان مستقر شد.
کد خبر: ۶۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 18 September 2018

 

به گزارش تابناک قم،محمد رضا بهرامی اظهار داشت: در این پایگاه ها 150 پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر به عزاداران حسینی(ع) و زائران کریمه اهل بیت(ع) خدمات امدادی ارائه می کنند.

وی افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه خودروی امداد و نجات، 9دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس در میدان آستانه و خیابان های منتهی به حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران استقرار دارند.

بهرامی با اشاره به آماده باش یک فروند بالگرد برای پوشش حوادث احتمالی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با مدیریت بحران و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تقسیم کار انجام شده است تا شاهد پوشش محورهای مواصلاتی و مراسم های عزاداری در داخل استان باشیم.

وی با بیان این که طی این چند روز شاهد حجم سنگین مسافران در محورها خواهیم بود گفت: به دلیل پایان مسافرت های تابستانی با تردد خودروها در محورها روبرو خواهیم بود از این رو پایگاه های جاده ای به صورت آماده باش هستند تا در صورت حوادث احتمالی به سرعت وارد عملیات شوند.

در حال حاضر چهار پایگاه جاده ای و 2 پایگاه کوهستانی در استان قم فعال است که این پایگاه ها در محورهای سلفچگان، کهک، جعفریه، آزادراه قم – تهران، منطقه کوهستانی برف انبار و محدوده کوه حضرت خضرنبی(ع) آماده امدادرسانی به مردم هستند.

قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

وی گفت: امدادرسانی به زائران و عزاداران حسینی تا پایان روز 30 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار