رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در قم اتفاق می‌افتاد که فوت موتورسوارها بیشتر از گروه‌های دیگر است.
کد خبر: ۶۵۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی خواه در نخستین جلسه مجمع سلامت استان قم که با حضور امام جمعه قم، معاون وزیر بهداشت، استاندار قم و جمعی از مدیران استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری رسمی نخستین جلسه رسمی مجمع سلامت قم اظهار داشت: برگزاری نخستین مجمع خیرین سلامت و حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت در آن نشان از اهمیت و توجه وزارت بهداشت به مسئله سلامت در استان قم است.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی در راستای پیش جلسات مجمع سلامت استان شکل‌گرفته و سند نهایی سلامت استان نیز در این جلسات تدوین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تکالیف ملی در بهبود شاخص‌های سلامت در استان، تأکید کرد: در راستای تحقق اهداف، مجمع سلامت کشور هر استان باید حداقل یک اولویت مهم و پر نفوذ آسیب اجتماعی را مشخص کرده و در راستای بهبود و کاهش آن‌ها حرکت کند.

وی عنوان کرد: متوسط بیماری‌های جدید و بیماری‌های شایع در بین استان‌های کشور تقریباً نزدیک به هم است، اما هر استان باید اولویت نخست خود در مبارزه با بیماری که بیشترین دربرگیری را داشته را مشخص کرده و از این طریق شاخص‌های سلامت را بیشتر کنند.

ایرانی خواه ادامه داد: متأسفانه هزینه و خسارت‌های ناشی از تصادفات در استان قم بیشترین آمار و درصد را به خود اختصاص داده و این مسئله مهم نیز به عنوان اولویت نخست مجمع سلامت تعیین شده تا با همکاری و تعامل با دستگاه‌های دانشگاهی، انتظامی و استانی شاخص‌های سلامت استان در این بخش بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات رانندگی در قم عنوان کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ تصادف منجر به مرگ بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در قم اتفاق می‌افتاد که در این‌ بین مرگ‌ومیر در بین موتورسوارها بیشتر از گروه‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: روزانه بالغ‌بر ۳۵ حادثه رانندگی را موتورسوارها به وجود می‌آورند، سالانه ۱۶ هزار نفر به صورت سرپایی و ۱۲ هزار نفر نیز بر اثر تصادفات راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شود.

ایرانی خواه تأکید کرد: علوم پزشکی و دولت سالانه هزینه‌های هنگفتی برای درمان و بستری افرادی می‌کند که بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علوم پزشکی سالانه بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای درمان افراد حادثه‌دیده بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی هزینه می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار