حجت‎الاسلام والمسلمین میرباقری:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: وقتی یک مدیر تنها به فکر مادی‌افزایی جامعه باشد قطعا مردم با روحیه مادی شکل می‌گیرند؛ مدیران مادی، بازارسازی می‌کنند و مردم نیز حریص مادیات می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 18 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی میرباقری، دوشنبه شب ۲۶ شهریورماه در مراسم عزاداری هیئت ثارالله قم در مدرسه فیضیه گفت: مفهوم شیعه و پیرو ائمه اطهار(ع) تنها با لفظ محقق نمی‌شود بلکه باید شیعیانی چون مالک اشتر باشیم که زمانی که امر امام بر جنگ است چون شیر هستند و وقتی امر به توقف است، شمشیر از خیمه دشمن باز می‌گرداند.

وی افزود: ائمه(ع) از ما می‌خواهند به‌حدی از بلوغ و کمال برسیم که وقتی به هم می‌رسند دست در جیب هم کرده و به اندازه مایحتاج خود بردارند؛ وقتی از این کار ممانعت می‌کنند مشخص می‌شود که هنوز دست از بخل خود برنداشته‌اند.

میرباقری اظهار کرد: دوران ظهور، دورانی است که شیعیان در عالی‌ترین مراتب کمالی هستند و در آن روزگار است که اموری دیده می‌شود که تصور آن برای مردم امروز محال است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: روابط جامعه اسلامی باید حول محور محبت امام(ع) شکل بگیرد؛ وقتی این روابط شکل بگیرد همه روابط انسانی در عالی‌ترین مراتب شکل می‌گیرد؛ بنابراین هیچ‌گاه تأمین اجتماعی نمی‌تواند روابط بین مومنین را مدیریت کنند.

وی گفت: دشمنان فشار می‌آورند تا این روابط را برهم بزنند و روابط حول محور امام(ع) را با روابط خود جایگزین کنند و در این مسیر از عنصر تفرقه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی این گونه نیست که از گروهی مالیات گرفته و به دیگران خدمات داده شود، اظهار کرد: جامعه اسلامی باید بر اساس انفاق و ایثار و محبت مومنان نسبت به هم شکل بگیرد؛ مؤمنین با انفاق مال خود تطهیر می‌شوند و مالی که به امام(ع) می‌دهند نیز باعث تطهیر آنها می‌شود و نثار جان نیز باعث تطهیر جان آن‌ها است.

میرباقری با بیان اینکه فیزیک شهر، تجسد نیازهای جامعه است، اظهار کرد: وقتی یک مدیر تنها به فکر مادی‌افزایی جامعه باشد قطعا مردم با روحیه مادی شکل می‌گیرند؛ مدیران مادی، بازارسازی می‌کنند و مردم نیز حریص مادیات می‌شوند و نیازهای آن‌ها نیز حول محور بازار و مادیات شکل می‌گیرد.

وی گفت: شهر مومنان بر محور قبله و مکه شکل می‌گیرد و امورات آن‌ها نیز بر محور مسجد انجام می‌شود؛ این شهر، شهری است که همه امورات آن بر محور توحید می‌گردد؛ در قیامت نیز کافران خواهند دید که تمدن مادی آن‌ها وزنی ندارد و ترازوهای آن‌ها سبک است.

این استاد حوزه بیان کرد: جامعه‌ای که بر مدار دین حرکت کند در آن پیامبر(ص)، امام(ع) و علما عزیز هستند و در جامعه‌ای که محور و تراز و زیبایی‌شناسی مردم غیر دینی باشد این عزیزان غیر محبوب می‌شوند؛ وقتی مدار یک جامعه تغییر کرد، عزیزان، ذلیل و اعزه به اذله جامعه مبدل می‌شوند.

وی گفت: امروزه در دنیایی به سر می‌بریم که شورای امنیت و سازمان مللی که قرار است امنیت را در جهان ایجاد کنند تنها امنیت کفار را تامین کرده و مایه خوف درماندگان و مستضعفان هستند؛ زمانی که ارزش‌ها تغییر کنند اعزه دنیا به اذله مبدل می‌شوند و بیشترین فشارها روی آن‌ها خواهد بود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: آمریکا می‌خواهد ما را ذلیل کند و تمام عناصر قدرت را از ما بگیرد؛ آن‌ها می‌خواهند ما را از موضع قدرت خارج کنند؛ آن‌ها به دنبال تغییر فضای جهانی هستند تا رفتارها را شکل دهند؛ وقتی فضا تغییر می‌کند دیگر دلیلی ندارد کسی با زور حجاب از سر کسی بردارد، بلکه افراد از چادری بودن خجالت می‌کشند و به همین خاطر است که باید در مقابل تغییر فضا هوشیار باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار