مدیرکل بنیاد حفظ آثار قم:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: دفاع مقدس واقعه بی نظیری در تاریخ معاصر ایران و بزرگترین افتخار تاریخی برای ملت است.
کد خبر: ۶۵۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم، احمد حسینی با بیان اینکه تنها حادثه تاریخی که ایرانیان می توانند به آن افتخار کنند، دفاع مقدس است، افزود: تاریخ ایران در دو قرن گذشته و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی غیر از سرشکستگی و سرخوردگی چیز دیگری برای ملت نداشته است.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس مقطع درخشانی است که ملت ایران در آن به مثابه یک سرو راست قامت، سرفراز و با عظمت در پیشگاه تاریخ و نسل های آینده نشان داده می شود.

حسینی با بیان اینکه دو مولفه اصلی در بحث دفاع مقدس پیش روی ما قرار دارد، گفت: گرامیداشت دفاع مقدس در حقیقت پاسداشت رشادت های همه ملت است، چون این رشادت و خلق حماسه به رهبری امام راحل و به حمایت و پشتیبانی همه اقشار، گروه ها و مذاهب پدید آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این ستاد به ریاست استاندار و متشکل از 6کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی با محوریت صدا و سیما، فرهنگی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کمیته نیروهای مسلح، پشتیبانی و خدمت رسانی، شاهد و ایثارگر و بانوان به محوریت سپاه علی بن ابیطالب (ع)، شهرداری، بنیاد شهید و دفتر بانوان استانداری تشکیل شده است، افزود: برای هفته دفاع مقدس بیش از 1700برنامه در 50 سرفصل و در سه سطح مشترک استانی با کشوری، سازمان ها و اداره ها و همچنین فرهنگی دسته بندی و تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس سی و یکم شهریور در قم همزمان با سراسر کشور با رژه نیروهای مسلح در بلوار پیامبر اعظم (س) آغاز می شود، گفت: برپایی نمایشگاه یاد یاران نیز از دیگر برنامه های این هفته است، که مانند سال های گذشته در دو نوبت صبح و عصر در محدوده شهرک قدس و مسجد مقدس جمکران برپا خواهد شد.

سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به مناسبت سالروز تجاوز نظامی و ددمنشانه ارتش بعث عراق به خاک ایران در سال 1359 به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار