گزارشی از جلسه ای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی؛
معاون ترافیک و حمل‌ و نقل شهرداری قم گفت: طبق طرح تفصیلی شهر قم هسته مرکزی شهر مقدس قم و اطراف حرم حضرت معصومه(س) برای تامین امنیت زائران به پیاده رو تبدیل می شود.
کد خبر: ۶۵۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 22 September 2018

به گزارش تابناک قم؛ عباس ذاکریان روز شنبه در جلسه گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استانداری قم اظهار داشت: در آمارگیری های طرح تفصیلی شاهد حضور بیشترین رفت و آمد زائران و شهروندان در محدوده هسته مرکزی شهر قم بودیم از این رو تصمیم گرفته شد تا برای امنیت آنان و جلوگیری از رفت و آمد موتور سیکلت ها به این منطقه، طرح پیاده رو رااجرایی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر طرح پیاده رو از سه راه بازار به سمت حرم حضرت معصومه(س) اجرایی شده است و در آینده نزدیک برای جابجایی افراد،اتومبیل رقی را وارد این محدوده خواهیم کرد، این درحالی است که قیمت این وسائل نقلیه 600 میلیون ریال به یک میلیارد و 700 میلیون ریال افزایش یافته است.

معاون ترافیک و حمل‌ و نقل شهرداری قم ادامه داد: بخش های دیگر این طرح نیز در دستور کار است تا به مرور و به آرامی اجرایی شود و موتورسیکلت ها ساماندهی شوند ضمن این که در مرحله اول اجرای این طرح با مخالف دستگاه ها روبرو شده بودیم.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان به موضوع ساماندهی اتوبوس های گردشگری غیر ایرانی خبر داد و گفت: آماده صدور مجوزها به اتوبوس های درون شهری هستیم تا زائران را از اتوبوس های گردشگری به مکان مورد نظر جابه جا کنند.

ذاکریان اضافه کرد: اتوبوس های غیرایرانی مشکلات بسیاری را از لحاظ ترافیک و بصری در شهر ایجاد کرده اند که زیبنده و در شان شهر مقدس قم نیست.

وی تاکید کرد: شهرداری قم با ورود اتوبوس های برون شهری و اتوبوس های اتباع از جمله پاکستانی ها به هسته مرکزی شهر به صورت کامل مخالف است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم نیز دراین جلسه گفت: 167 خانه مسافر در قم فعال است

حمید یزدانی اظهار داشت: این تعداد خانه مسافر دارای مجوز های لازم از این اداره کل هستند و بر اساس ضوابط قانونی و استاندارد ها حرکت می کنند.

وی ادامه داد: برخی واحدهای دیگر در قم به نام خانه مسافر در حال فعالیت هستند که هیچگونه مجوزی از این اداره کل ندارند که باید وضعیت آنان پیگیری و ساماندهی شود ضمن این که اصراری برای فعالیت این گونه واحدها در استان قم نداریم.

وی با اشاره به این که نامشخص بودن تعرفه های صنعتی ،مشکلاتی را در تاسیسات گردشگری به وجود آورده است گفت: گاهی شاهد ورود ماموران توزیع برق استان برای قطع و بازرسی در رستوران ها هستیم که این امر ضمن ایجاد چهره ناپسند، خسارت های اقتصادی را به بار آورده است.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده ایم که واحدهای اقامتی باید قبل از دریافت پروانه بهره برداری برای تعیین تکلیف کردن وضعیت برق صنعتی و تجاری خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در ادامه این جلسه گفت: ماموران توزیع برق استان حق ورود بدون اطلاع قبلی به تاسیسات گردشگری را برای پملپ ندارند.

مهرداد غضنفری افزود: توزیع برق استان حق قطع هیچ واحدی بدون هماهنگی ندارد باید موارد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و بر اساس چارچوب قانونی پیگیری شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری قم در ادامه این جلسه گفت: شهرداری در مواردی که عوارض تجاری سازی در هتل ها نیز اجرا می شود با اعمال تخفیف و قسط بندی های از سرمایه گذاری در بخش صنعت حمایت می کند.

علی اصغر رنگرز جدی ادامه داد: عوارض تجاری سازی و هتل سازی در مجموع رقم قابل توجهی نبوده است این در حالی است که طبق سیاست های شورای اسلامی شهر قم برای رونق تاسیسات گردشگری تخفیف ها ارائه می شود.

وی گفت: درحال حاضر از 60 هتل در حال ساخت در این استان 2 هتل در بحث تجاری سازی ورود پیدا کرده است که این امر برای سرمایه گذار دارای توجیه اقتصادی است.

هم اینک 287 واحد اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از 10 هزار تخت در استان پذیرای زائران و مسافران است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار