معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت:رانندگان درون شهری دارای پروانه هستند و در جهت امنیت دانش آموزان راننده های شخصی در سرویس مدارس نیز باید مورد تائید باشند.
کد خبر: ۶۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 23 September 2018

 

به گزارش تابناکش قم، محمدرضا هاشمی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد عنوان کرد:در بازگشایی مدارس هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی در جهت تردد دانش آموزان به عمل آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: رانندگان درون شهری دارای پروانه هستند و در جهت امنیت دانش آموزان راننده های شخصی در سرویس مدارس نیز باید مورد تائید باشند.

وی بیان کرد:در صورتی که خانواده ها و مدارس وضعیت رانندگان را تائید کنند و استعلامات لازم گرفته شود تاکسی های شخصی می توانند در سرویس مدارس حضور یابند.

هاشمی خاطرنشان کرد:در جهت حفظ سلامت دانش آموزان نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت باید نظارت بیشتری بر فعالیت سوپرمارکت های اطراف مدارس داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در این جلسه ساماندهی مهدکودک های غیر مجاز را خواستار شد و گفت:برخی از این فعالیت های غیر قانونی مشکلاتی را به وجود می آورد و باید جلوی فعالیت های غیر قانونی آن ها گرفته شود.

عطاءالدین قاسمی بیان کرد:رسالت آموزش و پرورش تربیت و آموزش دانش آموزان است و دستگاههای دیگر نمی توانند بدون مجوز در این عرصه ورود پیدا کنند.

در ادامه نیز معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم عنوان کرد:در سال جاری 13 هزار دانش آموز به جمعیت محصل قم افزوده شد و این امر مشکلاتی را در تامین فضای آموزشی به وجود آورد.

علی محمدی اظهار کرد:از فضای خالی در مدارس برای تامین کلاس ها استفاده کرده ایم و بر این اساس 500 کلاس درس به مجموعه کلاس ها اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد:در پردیسان 3 واحد آموزشی با توجه به تراکم جمعیت راه اندازی شد و در مناطق 2 و 3 به دلیل کاهش جمعیت از تعداد کلاس ها کاسته شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم تصریح کرد:در قم 2064 نفر کمبود نیروی معلم وجود دارد که 1 هزار و 560 نفر در دوره متوسطه اول، دوم و 485 نفر در فنی حرفه ای و 46 نفر در آموزش و پرورش استثنایی کمبود وجود دارد.

وی توضیح داد:تاکنون بیش از 98 درصد از دانش آموزان در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام شده اند و به نظر می رسد تعداد دانش آموزان افزایش می یابد.

در این جلسه رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قم در مورد لباس فرم دانش آموزی بیان کرد:60 تولیدکننده لباس های فرم را تولید کردند و با نظارت مسئولان کمترین تخلفات صورت گرفت.

حسین یوسفی افزود:این لباس ها با پارچه ایرانی تولید و در 81 پایگاه توزیع شد با تمهیدات لازم لباس های فرم دو ساله است تا خانواده ها به لحاظ مالی با مشکل مواجه نشوند.

وی اظهار کرد:برای 20 هزار دانش‌آموز استان قم سرویس مدرسه در نظرگرفته‌شده است در این باره با 12 شرکت قراردادها بسته شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار