به منظور آشنایی با شبهات موجود
مدیر انتشارات دارالحدیث از انتشار کتاب‌ شبهه‌شناسی به منظور آشنایی بیشتر با شبهات و پاسخگویی به آنها خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 23 September 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا با اشاره به انتشار کتاب شبهه‌شناسی اظهار کرد: این کتاب شبهات دینی را در اختیار همگان قرار داده و به منظور پاسخگویی به بخشی از رایج‌ترین شبهات در زمینه باورها و شعائر دینی تألیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند توحید و مسائل آن، صفات خدا، خیر و شر، عدل الهی، وحی و نبوت، امامت و رهبری، ولایت فقیه، برخی از مسائل مورد ابتلا و پرتکرار شرعی در این کتاب ذکر شده است.

مدیر انتشارات دارالحدیث عنوان کرد: این کتاب از 15 درس تشکیل شده که توحید و شرک، توسل و تبرک، شفاعت، بنای بر قبور، زیارت قبور، مسئله شر، حقیقت وحی و نبوت، پایان پیامبری، مصونیت وحی و تحریف‌ناپذیری قرآن، امامت و رهبری، ولایت فقیه و رهبری، عدالت صحابه، سب و لعن و تقیه از جمله عناوین دروس این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: توحید در خالقیت، توحید در ربوبیت، توحید عبادی، توحید در استعانت، انواع خضوع، معنای شفاعت، دلایل جواز شفاعت، قبور اصحاب کهف، تعظیم شعائر الهی، معنای ربوبیت، تشریع، اطاعت، توحید در محبت، دلایل استحباب زیارت قبور، لزوم محبت و دوستی اهل بیت(ع) و سیمای پیامبر در رویکرد آسمانی از جمله بخش‌های زیر مجموعه فصول اصلی این کتاب محسوب می‌شود.

چاپ کتاب تفسیر موضوعی روایی

سبحانی‌نیا از چاپ کتاب تفسیر موضوعی روایی، چیستی، مبانی و روش خبر داد و افزود: این کتاب از سوی پژوهشکده تفسیر اهل بیت پژوهشگاه قرآن و حدیث به نویسندگی مهدی کمانی نجف آبادی تألیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر روایات را در فرآیند تفسیر موضوعی دخالت دهیم نتیجه چنین تلفیقی پژوهش موضوع در قرآن و حدیث است. در این اثر تکیه خاصی بر بازیابی هندسه روایی موضوع در قرآن شده و برای این منظور از تفسیر معکوس روایات بهره برده خواهد شد.

مدیر انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه این کتاب از پنج فصل اصلی تشکیل شده است گفت: مفهوم‌شناسی تفسیر موضوعی روایی، پیشینه تفسیر موضوعی، انواع تفسیر موضوعی و تفاوت‌های تفسیر موضوعی و ترتیبی از جمله بخش‌های این کتاب محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار