قائم‌مقام کمیته امداد استان قم گفت: ناملایمات اقتصادی اخیر در کشور سبب شده تا حجم درخواست‌ها برای دریافت کمیته امداد دو برابر شود.
کد خبر: ۶۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 24 September 2018

به گزارش تابناک قم، افشین پایانی فر کمیته امداد را یک سازمان پویا دانست و اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک کلینیک فقرزدایی در جامعه عمل کرده و وظیفه دارد افرادی را که از لحاظ مالی برای جامعه ناکارآمد بوده را در دوره‌های زمانی مختلف بازتوان کرده تا فرد بتواند به عنوان یک مهره مولد در جامعه زندگی کند.

قائم‌مقام اداره کمیته امداد استان قم با بیان اینکه میانگین آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد استان قم در سال گذشته افزایش داشته است، افزود: در سال 95 طبق دستور دولت مبنی بر کاهش آمار مستمری‌بگیران کمیته امداد، آمار این خانواده‌ها در قم به حدود 14 هزار خانوار رسید که امسال با توجه به عدم پیشگیری سیاست انقباضی در جمعیت این خانوارها، این آمار نزدیک به 17 هزار خانوار رسیده که با احتساب خانواده‌های معیشت بگیر از کمیته امداد استان، تعداد خانواده‌های تحت پوشش به 22 هزار خانوار و تعداد افراد آن به 36 هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: کمیته امداد طرح‌های زیادی را برای بازتوانی و خروج افراد مددجو از زیر چتر حمایتی خود داشته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها پرداخت تسهیلات اشتغال و کمک به ازدواج جوانان تحت پوشش و از جمله طرح دوباره زندگی برای بازگرداندن افرادی که طلاق گرفته‌اند است.

پایانی فر خاطرنشان کرد: ناملایمات اقتصادی اخیر جامعه سبب شده تا حجم ورودی‌ها به اداره کمیته امداد در سال اخیر نیز افزایش‌یافته و به حدود 2 برابر برسد اما به دلیل مشکلات اقتصادی که خود اداره کمیته امداد با آن روبروست، تعداد افراد تحت پوشش افزایش چندانی را نداشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار