استاندار قم:
استاندار قم ضرورت پیگیری مشکلات روستاهای استان از جمله آب و فاضلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه طرح های روستایی در دستور کار دولت است.
کد خبر: ۶۵۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 24 September 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، به موضوع های حوزه آب و فاضلاب روستایی اشاره و اظهار کرد: در مورد حل مسائل موجود در روستاها در بخش آب و فاضلاب اهتمام جدی مسئولان کارگشای بسیاری از مشکلات است.

وی با تاکید بر لوایح قانونی در مورد رفع موانع موجود در توسعه روستاها از سوی دولت، اضافه کرد: مسئولان باید تا حصول نتایج قابل توجه در زمینه مشکلات بخش روستایی پیگیر باشند.

صادقی در خصوص پیشنهاد استفاده از درآمدهای استانی برای مصرف در بخش تامین و نگهداری منابع آب و فاضلاب روستایی، اظهار کرد: باید روند قانونی اینگونه پیشنهادات از سوی هیات دولت و مجلس شورای اسلامی طی شود و در صورت تایید و تصویب به صورت قانون، استان نیز در این زمینه حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

محمد احمدی جبلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه متبوع خود، به فعالیت های تحت مدیریت آب و فاضلاب روستایی استان در حوزه تامین آب و نگهداری از منابع آبی در روستاها و نیز طرح های آماده بهره برداری و در دست اقدام اشاره کرد.

قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات ، کهک، دستجرد و جعفریه ، 10 دهستان و 363 آبادی است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار