دو نماينده ورزش استان قم از رشته دووميداني نيمه دوم مهر ماه سال جاري در مسابقات المپيك 2018 رده سني جوانان جهان به ميدان مي‌روند.
کد خبر: ۶۵۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 24 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، دوومیدانی استان قم بعد از تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و برخورداری از سهمیه شرکت در مهمترین رویداد ورزشی سال جاری قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی، اکنون یک میدان جهانی پیش‌رو دارد.

اقتدار دوومیدانی قم با 3 قهرمانی ایران در سال 97

در واقع دوومیدانی قم در 6 ماه نخست سال 1397 موفقیت‌های بسیار زیادی را در میادین مختلف به دست آورده و برای دست‌یابی به نخستین موفقیت 6 ماه دوم سال جاری نیز منتظر درخشش یکی از بهترین‌های این رشته یعنی مهدی رضایی در المپیک 2018 جوانان دنیا هستیم.

این در شرایطی است که دوومیدانی‌کاران استان قم امسال با خلق یک شگفتی بزرگ در تمام رده‌های سنی مسابقات قهرمانی کشور اعم از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با اقتدار و شایستگی، بالاتر از دیگر رقبا مقام نخست و عنوان قهرمانی کشور را به خود اختصاص دادند.

2 نماینده قم در المپیک 2018 به میدان می‌روند

دبیر هیات دوومیدانی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه برای نخستین‌بار قهرمانی در تمام رده‌های سنی دوومیدانی ایران در یک سال نصیب دوومیدانی قم شده است، ابراز کرد: نتیجه این قهرمانی‌ها موفقیت دوومیدانی قم در عرصه ملی است و ان‌شاءالله با کسب یک رتبه موفق از بازی‌های المپیک، این روند موفقیت‌ها کامل‌تر خواهد شد.

محمدرضا اسحاقی افزود: در حالی که کاروان ورزشی ایران متشکل از استعدادهای رده سنی جوانان در چندین رشته ورزشی به یکی از مهمترین رخدادهای ورزشی سال جاری یعنی بازی‌های المپیک 2018 جوانان جهان اعزام می‌شود، از قم نیز دو نماینده در این دوره حضور دارند.

رضایی‌ها سفیر دوومیدانی قم در بوینس‌آیرس

دو نماینده ورزش استان قم در کاروان اعزامی کشورمان به این دوره از بازی‌ها، یک مربی و یک ورزشکار از رشته دوومیدانی هستند که بر این اساس مهدی رضایی در رشته 100 متر با حریفان خود رقابت می‌کند و علی رضایی نیز مربی و سرپرست تیم ملی دوومیدانی ایران است.

علی رضایی رئیس هیات دوومیدانی استان قم که اکنون دومین دوره ریاست چهار ساله خود را در این هیات ورزشی تجربه می‌کند، بعد از هدایت تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، اکنون نخستین مربی تاریخ ورزش قم در المپیک جوانان جهان به شمار می‌رود.

دونده ملی‌پوش قم به دنبال مدال 100 متر

مهدی رضایی دونده رشته 100 متر استان قم که یکی از چهره‌های مستعد و آینده‌دار این رشته محسوب می‌شود، امسال عضو تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت‌های 2018 قهرمانی آسیا بود و با قرار گرفتن در جمع سه نفر برتر این رشته، مجوز اعزام به المپیک را کسب کرد.

در این مسابقات مهدی رضایی در رشته 100متر، حمیدرضا کیا در رشته پرش سه‌گام و محمدرضا رحمانی‌فر در رشته پرتاب دیسک سه ورزشکار تیم ملی دوومیدانی ایران به شمار می‌روند و علی رضایی مسوولیت مربیگری و سرپرستی تیم ایران را بر عهده دارد.

رقابت نمایندگان 170 کشور برای عناوین برتر دوومیدانی

در شرایطی که ورزشکاران بیش از 170 کشور در رقابت‌های رشته دوومیدانی بازی‌های المپیک جوانان جهان به میدان می‌روند، از ایران سه نماینده در این مسابقات حضور دارند و این بازی‌ها روزهای 19 تا 24 مهر ماه به میزبانی شهر بوینس‌آیرس آرژانتین برگزار می‌شود.

آخرین اردوی ملی‌پوشان دوومیدانی در گرگان

وی با اشاره به آغاز اردوی آماده‌سازی ملی‌پوش دوومیدانی قم پیش از اعزام به المپیک جوانان جهان، بیان کرد: مهدی رضایی در کنار دو ملی‌پوش دیگر، اعضای تیم ملی جوانان ایران در مسابقات دوومیدانی این دوره را تشکیل می‌دهند و برای این منظور هم اکنون در اردوی تدارکاتی به میزبانی شهر گرگان به سر می‌برند.

13 مهر زمان اعزام تیم ملی به آرژانتین

مربی تیم ملی و رئیس هیات دوومیدانی استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آغاز مرحله نهایی اردوی آماده‌سازی دوومیدانی‌کار قم برای حضور موفق در مسابقات المپیک 2018 جوانان جهان خبر داد و بیان کرد: تمرینات آمادگی ملی‌پوشان تا پیش از اعزام به کشور آرژانتین ادامه دارد.

رضایی با بیان اینکه تیم ملی دوومیدانی ایران با سه ملی‌پوش و بامداد سیزدهمین روز مهر ماه به بوینس‌آیرس سفر می‌کند، سپس به بررسی نحوه برگزاری رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک جوانان جهان در آرژانتین پرداخت و گفت: مسابقات این رشته در دو مرحله و در 36 ماده به انجام می‌رسد، ضمن اینکه با تغییرات ایجاد شده در برنامه‌های رشته دوومیدانی، مجموع عملکرد دوومیدانی‌کاران در هر دو مرحله تعیین کننده رتبه نهایی آنها به شمار می‌رود.

صعود هشت نفر برتر مواد مختلف به مرحله دوم

مهدی رضایی دوومیدانی‌کار ملی‌پوش قم در حالی راهی این رقابت‌ها می‌شود که پیکارهای مقدماتی در مرحله نخست مطابق قوانین فدراسیون جهانی است و نتایج به دست آمده از آن سرنوشت صعود دوومیدانی‌کاران در دور مقدماتی مرحله دوم مشخص خواهد کرد.

بر این اساس هشت دوومیدانی‌کار برتر از مرحله نخست در آخرین دور مقدماتی مرحله دوم به میدان می‌روند و دوومیدانی‌کاران باقی مانده طبق زمان به دست آورده در مرحله نخست، به شکل مساوی در دیگر دسته‌های دور مقدماتی پخش خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار