مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: اکنون 60 درصد مدارس در دست احداث در استان توسط خیرین از سراسر کشور احداث می‌شود.
کد خبر: ۶۵۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 25 September 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به فضای آموزشی مدارس استان قم اظهار کرد: در سال 93 این استان رتبه 31 را در این زمینه داشت و تراکم دانش آموزی قم بالا است، امسال این رتبه به 27 رسید؛ 97 درصد دانش آموزان در شهر قم زندگی می‌کنند و استان قم به این لحاظ در کشور خص است.

وی ادامه داد: تراکم دانش آموزی بالا مشکلات را در استان قم زیاد کرده است، در بخش‌های استان مجموع دانش آموزان حدود 12 هزار نفر است و بقیه دانش آموزان استان قم در خود شهر قم سکونت دارند، در مناطقی که گسترش شهر قم صورت می‌گیرد با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در منطقه پردیسان 46 زمین آموزشی فریز شده است افزود: در بلوار غدیر، شهرک انسجام و بلوار شهید کاظمی با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، به عنوان مثال روبروی بوستان علوی با وجود استقرار 200 خانوار مدرسه نداریم.

شیخ الاسلام با اشاره به کمک خیرین در احداث مدارس استان قم اظهار کرد: خیرین کمک زیادی در زمینه ساخت مدارس استان کردند، اما مشکلات اقتصادی برخی از آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است، البته در چند سال اخیر هر پروژه ای که کلنگ زدیم حداکثر طی 15 ماه به بهره برداری رسید، با کسری اعتبارات استانی مواجه هستیم، ولی موفقیت خوبی در جذب اعتبارات ملی داشتیم.

وی ادامه داد: 149 مدرسه در طول پنج سال در استان قم، احداث و مقاوم سازی شد، اکنون 60 درصد مدارس در دست احداث در استان توسط خیرین از سراسر کشور احداث می‌شود . 87 درصد مدارس ابتدایی استان قم، دو شیفت است و در سال 1404 دانش آموزان استان به 300 هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اطلاعات دقیقی در خصوص آمایش دانش آموزان و فضای آموزشی در استان قم داریم افزود: دانش آموزان قمی در امتحانات کتبی در کشور رتبه دوم و سوم را کسب کردند، در جشنواره خوارزمی دانش آموزان قمی افتخار آفریدند و رتبه کنکور این دانش آموزان در کشور به رتبه چهار رسید. دانش آموزان قمی در دو سال متوالی رتبه نخست را در کنکور زبان در کشور کسب کردند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به برنامه‌های آموزشی مدارس استان قم در سال جاری اظهار کرد: امسال پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم جایگزین آن شد، برنامه‌های ما برنامه‌های سند تحول آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: مهاجرت‌هایی که به قم صورت گرفته موجب شده است تراکم دانش آموزی در کلاس‌های مدارس استان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: شعار محوری مدارس استان قم در سال جاری مرتبط با نماز است و زنگ نماز جماعت در نخستین روز سال تحصیلی با حضور آیت‌الله اعرافی در مدرسه شاهد نجمیه نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: کل همکاران ستادی این اداره کل 600 نفر است که انجام کارهای اجرایی را بر عهده دارند در حالی که تعداد فرهنگیان استان قم حدود 15 هزار نفر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار