آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی خارجی ها گفته اند که باید عاشورا و عزاداری را تحریم کرده و کاری کنیم که کسی سراغ عاشورا و عزاداری نرود گفت: این سخنان دلیل بی خبری مطلق آنها از فرهنگ عاشورایی است که با خون و جان مردم آمیخته شده است.
کد خبر: ۶۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 25 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به عزاداری مردم در ایام عاشورا بیان کرد: این عزاداری‌ها بسیار پرشکوه و پرنفوذ بود و حتی غیرمسیحیان از جمله بت پرستان هند هم همکاری کردند و مردم نیز انواع فداکاری‌ها را در این راه داشتند.

وی گفت: ممکن است برخی اشکالات در سخنان مداحان و سخنرانان وجود دشته باشد ولی عزاداری‌ها بسیار با شکوه برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی خارجی ها گفته اند که باید عاشورا و عزاداری را تحریم کرده و کاری کنیم که کسی سراغ عاشورا و عزاداری نرود افزود: این سخنان دلیل بی خبری مطلق آنها از فرهنگ عاشورایی است که با خون و جان مردم آمیخته شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دشمنان ما بی خبر، غافل و نادان هستند و این نادانی به نفع ما می شود؛ البته نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت بود. تحریم‌های آنها نشانه بی خبری است و اثر دیگر این است که ما محکم باید پای مبانی عاشورایی بایستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در زمان رضاخان عزاداری را ممنوع کرده ولی مردم مخفیانه عزاداری می‌کردند و وظایف عاشورا را تا جایی که می توانستند انجام می دادند، خاطرنشان کرد: اقدام او هیچ تاثیری در اعتقادات مردم نداشت.

وی با اشاره به اینکه در لبنان نیز زمانی عزاداری ممنوع بوده است، خاطرنشان کرد: امروز ببینید در ایام عاشورا چه غوغایی برپاست و کسی نمی تواند جلوی عزاداری محرم و صفر را بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: ببنید دشمنان ما چه خیالات خامی در سر می‌پروراند ولی باید بدانند که هرگز موفق نمی شوند و البته باید هوشیاری لازم را داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار