مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: حدود یکهزار و 150 هیات مذهبی قم و 200 هیات مذهبی از اتباع کشورهای مختلف در این استان وجود دارد که از این تعداد 480 مجوز فعالیت صادر شده است.
کد خبر: ۶۵۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 25 September 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام والمسلمین مراد حیدری با تاکید بر ضرورت ثبت نام تمام هیات ها و تشکل مذهبی فعال درقم در سامانه طوبی ادامه داد: پیش بینی می کنیم که یکهزار و 150 هیات مذهبی درقم وجود داشته و فعال باشد که تاکنون تنها 615 هیات اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده اند که از این تعداد نیز مجوز فعالیت 480 هیات صادر شده است.

وی از جمله ویژگی های قم را داشتن هیات مذهبی اتباع کشورهای مختلف دانست و افزود: بر اساس برآوردهای اولیه پیش بینی می کنیم که حدود 200 هیات مذهبی از اتباع کشورهای مختلف در قم وجود داشته باشد که این هیات ها نیز باید فرم های مخصوصی که در اختیار امور اتباع استانداری قرار گرفته، پر کرده تا علاوه بر کسب مجوز، امکان نظارت بر فعالیت آنها وجود داشته باشد.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، داشتن روحانی هیات، مربی قرآن، مداح، رابط فرهنگی و رئیس هیات را لازمه ثبت نام هیات های مذهبی در این سامانه دانست و افزود: هر هیات مذهبی باید پنج تن را به عنوان هیات امنا و هیات موسس و پنج تن نیز به عنوان کادر اجرایی معرفی کند که اعضای آن شامل رئیس هیات، رابط فرهنگی، روحانی هیات، مربی قرآن و مداح است.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، در ادامه با بیان اینکه بانک اطلاعاتی تشکل های مذهبی قم در حال تکمیل است گفت: تاکنون در این سامانه علاوه بر ثبت نام 615 هیات مذهبی، 1100 مداح و شاعر آئینی و نیز 44 کانون فرهنگی- تبلیغی ثبت نام کرده اند که مدارک تمام 1100 مداح ثبت نامی در این سامانه تایید شده است.

به منظور ساماندهی هیات ها و تشکل های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به راه اندازی پایگاه داده به نام طوبی(http://tooba.tdm-ido.ir/) نموده که از یکسال گذشته بارگذاری و ثبت نام تشکل های دینی بر روی این پایگاه داده آغاز شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار