در پانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم از وجود بیش از هزار تن جو در انبارهای استان قم خبر داده شد.
کد خبر: ۶۵۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶ 26 September 2018

به گزارش تابناک قم، مجید آوری فرد در پانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: مصرف موردنیاز لاستیک ناوگان حمل‌ و نقل قم به‌خوبی احصاء شود تا با توجه به نیازهای این استان لاستیک‌های مورد نیاز را تأمین کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: باید سهم اقلام مصرفی مورد نیاز استان قم که توسط فروشگاه‌های مرکزی توزیع می‌شود مشخص شود تا کنترل درستی بر روی تأمین و توزیع کالاهای موردنیاز مردم داشته باشیم.

عدم تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها سبب اخلال در بازار می‌شود

در ادامه جلسه فرماندار قم تصریح کرد: تأثیر نبودن لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل بر روی نرخ حمل‌ و‌ نقل‌ درون‌شهری و برون‌شهری تأثیر می‌گذارد و به‌تبع آن بر روی تمام قیمت‌های اقلام موردنیاز مردم اثر خواهد گذاشت و باید این کمبود در استان قم به‌زودی برطرف شود.

رضا سیار ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها اگر به‌خوبی تأمین نشود، آن‌ها اقدام به تأمین مواد اولیه از فروشگاه‌های شهری می‌کنند و کمبود اقلام در بازار را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید با فروشگاه‌های بزرگ منفعلانه برخورد کرد اظهار داشت: باید فروشگاه‌های مرکزی و زنجیره‌ای کشوری که در استان‌های مختلف شعبه‌ دارند آمار سهمیه‌‌ اقلام خود در استان قم را برای ما مشخص کرده و اسناد فروش آن‌ها را ارائه دهند تا ما کنترل مناسبی در تنظیم بازار داشته باشیم.

بیش از هزار تن جو در انبارهای استان قم موجود است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در تمام کشور با کمبود گوشت روبه‌رو هستیم عنوان کرد: در شنبه هفته جاری شش تن گوشت به استان قم وارد کردیم و امروز نیز شش تن گوشت وارد می‌شود.

محمدرضا طلایی با تأکید بر اینکه در استان قم جو به مقدار کافی تأمین‌ شده است تصریح کرد: بالای هزار تن جو در انبارهای استان قم وجود دارد اما متأسفانه این محصول به‌قدر کافی در بازار توزیع نمی‌شود و ما با کمک مدیرکل تعزیرات استان قم کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا با محتکران برخورد شده و این محصول را به‌قدر کافی در چرخه بازار اضافه کنیم.

عرضه بیش از 95 درصد اقلام احتکار شده در بازار

در بخشی از این جلسه مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی قم ابراز کرد: اداره کل تعزیرات استان قم گشت‌ها و نظارت‌های مشترکی با سازمان‌های مختلف مانند جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از احتکار و اختلال در بازار داشته است و همچنین سعی کردیم پرونده‌های مربوط به احتکار در خارج از نوبت بررسی شود که سبب شده تا حکم اکثر پرونده‌های مربوط به احتکار اجرایی و بیش از 95 درصد اقلام احتکار شده به بازار عرضه شود.

لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل استان قم تأمین شود

در پایان معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به‌ضرورت تشکیل کمیته حمل و نقل در استان قم تشریح کرد: در کمیته حمل‌ و نقل باید میزان لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل استان قم احصاء شود و مسئولان مربوطه نیز موظفند تا با ارائه راهکارهای مناسب در جهت تأمین لاستیک‌های مورد نیاز ناوگان حمل‌ و نقل اقدامات موردنیاز را انجام دهند.

مهرداد غضنفری عنوان کرد: اگر واحدهای تولیدی اعلام کنند که فروش اقلام خود به قیمت‌ مصوب برای آن‌ها به‌صرفه نیست ما نیز درخواست‌های آن‌ها را موردبررسی قرار داده و اگر دلایل مناسب و کافی داشته باشند قیمت‌ها را افزایش‌خواهیم داد.

وی اظهار کرد: ما باید از ظرفیت ناوگانی که به‌نوعی وابسته به دولت هستند به ویژه در حوزه صادرات و حمل‌ و نقل کالاهای ضروری به‌خوبی استفاده کنیم و با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم مشکل صادرات و تأمین کالاهای ضروری را تا حد زیادی برطرف کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار