نرخ خدمات برای توریست ها
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم پیشنهاد شد که نرخ خدمات به توریست ها در مراکز مرتبط با شهرداری به دلار اخذ شود که پس از رد این پیشنهاد، افزایش قیمت ارائه خدمات به توریست ها در مراکز خدماتی از جمله پارکینگ ها به تصویب رسید.
کد خبر: ۶۶۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶ 02 October 2018

به گزارش تابناک قم، شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و با حضور سقائیان نژاد شهردار قم برگزار و لوایح بررسی شد.

یکی از لوایح جلسه رسمی صبح دوشنبه شورای اسلامی شهر قم به نرخ بهای پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر قم برای اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و موتورسیکلت‌ها اختصاص داشت.

روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن مطرح کردن این لایحه، اظهار داشت: اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که به پارکینگ‌های مرکزی شهر قم می‌آیند بیشتر مربوط به زائران هستند.

برخی اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد دادند که از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که پلاک خارجی دارند، دلار گرفته شود.

حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تجربه‌های جهانی در حوزه گردشگری گفت: در تمام دنیا هزینه‌های واقعی از گردشگران در شهرها گرفته می‌شود و اصلاً مفهومی که بخواهد یارانه داده شود اصلاً منطقی نیست.

وی تأکید کرد: حتماً باید هزینه‌های واقعی خدمات و هزینه‌هایی که به شهر تحمیل می‌شود باید داده شود.

وی با اشاره به اینکه این اعداد و ارقام در هسته مرکزی شهر منطقی نیست، اظهار داشت: ما آنجا یک متر زمین تملک کردیم ۱۰ میلیون و از یک اتوبوس می‌خواهیم ۵ هزار تومان بگیریم که این منطقی نیست.

محسن محرری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حجم کل اتوبوس‌هایی که داخل شهر متوقف می‌شود یک صدم کل حجم خارجی‌هایی که وارد شهر می‌شوند نیستند ادامه داد: احتساب نرخ توقف با ارز تبعاتی هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما همه‌اش می‌گوییم دلار را باید از گردونه اقتصاد خارج کنیم بعد این کار مناسب نیست.

عباس ذاکریان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم هم در این رابطه با اشاره به اینکه این لایحه به این دلیل تنظیم شده تا اتوبوس و مینی‌بوس زوار داخل شهر نیاید، گفت: این نرخ با سیاست‌گذاری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: نرخ اجاره پارک در پارکسوار شمالی مبلغ کمتری است و ترمینال هم رایگان است. دلیل نرخ گذاری این است که کمتر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها وارد شوند.

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در این زمینه گفت: امروز اتوبوس‌هایی که قم می‌آیند از کشورهایی هستند که ثروتمند نبوده و شیعه هستند نباید عدد را زیاد افزایش دهیم.

نهایتا پیشنهاد ذاکریان مورد رضایت جلالی رئیس جلسه واقع شد و در نهایت طرح سه برابر شدن نرخ ارائه خدمات به وسائل نقلیه خارجی به رای گذاشته و تصویب شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار