لزوم عرضه هرچه سریع‌تر کالاهای کشف‌شده
کد خبر: ۶۶۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 02 October 2018

به گزارش تابناک قم، نوسانات ارزی و به‌تبع آن تأثیرگذاری بر بازار سبب بروز افزایش قیمت‌های چند برابری و فزاینده‌ای بر کالاهای اساسی مردم شده است‌.

یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها را باید در احتکار کالا توسط برخی سودجویان جستجو کرد، جایی که هرکسی که دستش به دهانش رسیده و یا فروشگاه بزرگی داشته اقدام به احتکار کالا به نیت افزایش سود بیشتر کرده است و با احتکار اجناس در بازار سبب کمبود و به دنبال آن افزایش چند برابری قیمت‌ها کرده‌اند.

اما دراین‌بین با فراخوانی که توسط برخی نهادها و همت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بسیج و حتی مردم در این زمینه اتفاق افتاد شاهد رشد کشف کالاهای احتکار شده در سراسر کشور بوده‌ایم.

در استان قم نیز اخبار زیادی در یک ماه گذشته از کشف انبارهای احتکار شده کالا اطلاع‌رسانی شده است که نشان از تلاش دستگاه‌های مختلف برای برخورد با هرگونه زیاده‌خواهی در بازار بوده است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان قم در این زمینه با اشاره به کالاهای موجود در این انبارها اظهار داشت: در این انبارها کالاهایی شامل چای خارجی، انواع لاستیک سبک و سنگین، کاغذ گلاسه، انواع لوازم‌خانگی، انواع برنج ایرانی و خارجی، شکر، روغن، انواع کالاهای حساس و ضروری مصرف خانوار، نهاده‌های دامی، اقلام آرایشی بهداشتی و سلولزی، انواع لوازم‌التحریر، تیرآهن و انواع میلگرد و پروفیل، گوشت منجمد وارداتی، آب‌معدنی، انواع باطری خودرو و غیره کشف‌شده است.

کشف انبارهای احتکار کالا به ارزش 380 میلیارد

محمود سیجانی ادامه داد: در این خصوص پرونده‌های مهم با عناوین تخلف احتکار، اختفاء، امتناع از عرضه، گران‌فروشی، حمل‌ونقل و نگهداری کالای قاچاق و عرضه خارج از شبکه به ارزش 380 میلیارد ریال تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است که نیاز است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شده و به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این رابطه می‌گوید: پس از صدور حکم کالاهای احتکار شده در قم توسط اداره کل تعزیرات در حال قیمت‌گذاری بر روی این محصولات هستیم تا به زودی برای عرضه آن اقدام شود.

امیر محمدی چهر با بیان اینکه مراحل قانونی عرضه این کالاها انجام‌شده و پس از قیمت‌گذاری به سرعت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: عرضه فاز نخست کالاهای احتکار شده از 6 شهریورماه آغاز شده است.

لزوم عرضه هرچه سریع‌تر کالاهای کشف‌شده

معاون استاندار قم نیز همچنین کشف کالاهای احتکار شده در استان قم را موردتوجه قرار داد و با بیان اینکه تلاش مسئولان در راستای توزیع این کالاها موجب اعتماد و خرسندی نسبت به سیاست‌های دولت می‌شود، گفت: مصادیق عدم عرضه و احتکار بایستی با دقت بررسی و در جهت مقابله با احتکار کالاهای اساسی اقدام جدی صورت پذیرد.

مهرداد غضنفری با انتقاد از طولانی شدن روند ارائه کالاهای احتکار شده خواستار توزیع هرچه سریع‌تر این کالاها شده و می‌گوید: از زمان شناسایی، کشف و شناسایی کالاهای احتکار شده تا توزیع آن‌ها به بازار نباید بیش از یک هفته زمان طول بکشد، کالاهای احتکار شده باید در اسرع وقت در فروشگاه‌های سطح استان توزیع شود.

اما علامت سؤالی که این روزها درباره سرنوشت این کالاها وجود دارد به نظر می‌رسد نیاز به شفاف‌سازی داشته باشد، چراکه چگونگی توزیع و قیمت‌گذاری آن‌ها به شائبه‌ای در استان تبدیل‌شده است و مردم از عدم نظارت در توزیع و از همه مهم‌تر قیمت‌گذاری روز آن گلایه‌مند هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
جای تعجب داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اگر فرض کنیم کالاها خراب و تاریخ گذشته باشه چی؟؟؟؟؟
طلبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
وقتی قم این وضع رو داره وای به حال شهرهای دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار