مدیرعامل موسسه مطالعاتی صراط مبین گفت: باید فاصله بین پژوهش و اجرا در جامعه حذف‌شده و امروز زمان اجرای دستاوردها انقلاب و دین در جامعه است.
کد خبر: ۶۶۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳ 08 October 2018

به گزارش تابناک قم، محمدتقی دشتی در نشست خبری موسسه مطالعاتی صراط مبین با اشاره به لزوم پیاده‌سازی آموزه‌های قرآن در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی اظهار داشت: متأسفانه نتوانسته‌ایم قرآن و آموزه‌های قرآن را در همه ابعاد زندگی پیاده کرده و منتظر روزی هستیم که دین در سراسر زندگی انسان حاکم شود.

وی با تأکید بر این حقیقت که اگر تنها 30 درصد قرآن فهم و اجرا شود می تونیم بر دنیا حکومت کنیم، افزود: مؤلفه‌های بنیادین فرهنگی و دینی دچار مخاطره و آسیب‌های جدی است و موسسه صراط مبین باهدف بررسی و آسیب‌شناسی فرهنگی و دینی که در حقیقت پایه نظام بوده وارد میدان عمل شده است.

مدیرعامل موسسه مطالعاتی صراط مبین با هشدار برای آسیب‌شناسی آرمان‌های نظام برای مقابله با چالش‌های پیش رو تأکید کرد: موسسه ما با رویکردی ترویجی در موضوعاتی مانند حکومت اسلامی، ولایت‌فقیه و غیره با تألیفات کتب و فعالیت در فضای مجازی کار خود را آغاز کرده است.

وی از توسعه اهداف موسسه خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد نوین موسسه مسئله محوری و حل مسائل دینی فرهنگی نظام و توسعه مرزهای دانش در حوزه فقه اجتماعی و سیاسی بوده و در این راه 10 پژوهشگر برتر به‌صورت مستقیم و 50 استاد و پژوهشگر برتر در حوزه و دانشگاه به‌صورت پروژه‌ای با این موسسه همکاری می‌کنند.

دشتی نگاه نظام‌واره داشتن به مسائل و حل مشکلات و معضلات را به‌دوراز شعارزدگی از دیگر ویژگی‌های موسسه عنوان کرد و ادامه داد: تعامل و انجام پروژه‌های بسیاری با نهادهای مرتبط با نظام مانند شورای انقلاب فرهنگی، شورای امنیت کشور و کمیته عالی فرهنگی در جهت حل مشکلات و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه انجام‌شده است.

وی تعدادی از پروژه‌ها را عنوان کرد و گفت: شناخت وضعیت دین و مذهب در کشور به‌صورت سالنامه، نظام‌واره جامع مسائل فرهنگی و دینی، نظام‌واره مسائل مردم‌سالاری دینی در جامعه، نظام‌واره حوزه و روحانیت، تعدادی از پروژه‌های کلان موسسه بوده که نتایج رضایت بخشی داشته است.

مدیرعامل موسسه مطالعاتی صراط مبین با تأکید بر حذف فاصله بین پژوهش و اجرا در پروژه‌های موسسه و قابل‌اجرا بودن آن‌ها خاطرنشان کرد: امروز زمان اجرای دستاوردها انقلاب و دین در جامعه بوده و محصولات موسسه در قالب کتاب، گزارش راهبردی و سند راهبردی در اختیار نهادهای مرتبط قرارگرفته و موضوع موردپژوهش را با راهکارهای عملی ارائه می‌دهد.

در پایان جلسه از کتاب نظام‌واره طرح آسیب‌شناسی مردم‌سالاری دینی در حضور خبرنگاران رونمایی شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار