مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: دو سوم پرونده های قضائی در قم در مورد تصادفات فوتی و جرحی و رانندگی بدون گواهی نامه است.
کد خبر: ۶۶۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 08 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سعید کاویانی در جلسه جمع بندی سلسله نشست های هم اندیشی عش آل محمد (ص) در دفتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم عنوان کرد: معاونت پیشگیری 9 اداره فعال دارد که به تحلیل ورودی پرونده ها می پردازد. طبق این تحلیل ها، دو سوم پرونده های قضائی در قم در مورد تصادفات فوتی و جرحی و رانندگی بدون گواهی نامه است.

وی تصریح کرد: ایمنی در شهرسازی اهمیت زیادی دارد به طوری که 40 درصد از جرائم ریشه در بی توجهی به ایمنی در شهرسازی است. کالبد شهری و شهروندان و مدیریت شهری سه عنصر مهم در پیشگیری از جرم است در محیط پیرامونی مدیریت شهری می تواند مانع از انجام جرائم و یا وقوع حوادث شود.

وی اظهار کرد:در کمربندی امام علی(ع) در قم 40 نقطه حادثه خیز به واسطه ورودی های غیر مجاز و چراغ های راهنما و عدم خط کشی احصا شد به طوری که در یک روز 10 فوتی و جرحی داشتیم وقتی کالبد کمربندی اصلاح شد آخرین آمار نشان دهنده کاهش حوادث بود.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی آئینه ای است که عملکرد شهرنشینان و روسای ادارات را ترسیم می کند و ضعف ها و کاستی های شهری را با توجه به تحقیقات علمی نشان می دهد.

وی گفت: برگزاری نشست های عش آل محمد (ص) اهمیت زیادی در شناخت آسیب ها و پیشگیری از حوادث و جرم دارد این نشست های علمی می گوید نباید با نگاه های قبلی پروژه ها تعریف شود.

کاویانی بیان کرد: برگزاری نشست های علمی عش آل محمد (ص) در واقع حساسیت ها به اجرای پروژه ها و توجه نسبت به مردم و زائران را افزایش داد.

وی تصریح کرد: پروژه های شهری پیوست فرهنگی و ایمنی می خواهد اگر این پیوست ها مورد تاکید نباشد ایمنی و امنیت در پروژه ها نادیده گرفته می شود و ورودی پرونده ها افزایش می یابد.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم تاکید کرد: نهادینه کردن پیوست های فرهنگی و ایمنی در شهرداری سهم مهمی در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی، پیشگیری انتظامی 10 درصد و سهم پیشگیری قضائی 20 درصد است در حالی که سهم سرمایه و مشارکت اجتماعی 70 درصد در کاهش جرائم است.

کاویانی بیان کرد: کاهش مشارکت مردمی مسئولیت پذیری را کاهش می دهد از طرفی محیط شهری در تغیر رفتار شهروندان اثرگذار است.

وی گفت:وقتی کالبد شهر ناهمگون باشد شهروندان به شیوه ای دیگر تردد و رانندگی می کنند در مدیریت شهری قم باید به تردد350 هزار موتورسیکلت نیز توجه داشت.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم عنوان کرد: نیازسنجی در اجرای برنامه ها و پروژه ها و توجه به کالبد شهر در کاهش آسیب اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد:باید کارگاههای آموزشی در شورای شهر و شهرداری در مورد زائر و بعد فرهنگی با نگاه ملی دنبال شود تا نوع نگرش ها در قم نسبت به اهمیت پیشگیری تغییر کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار