مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم با بیان اینکه ۲ هزار موکب توسط ایران تا مرز عراق و از مرز تا کربلا و مبادی ورودی و خروجی مستقر می‌شوند، گفت: ۳ هزار مبلّغ از قم در موکب‌های مراسم اربعین حسینی(ع) حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 08 October 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حسین عسکری پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت اربعین با آیت الله علوی گرگانی که در بیت معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: کمیته فرهنگی اربعین از سوی وزارت کشور تشکیل شده است و زیر نظر ستاد مرکزی اربعین فعالیت می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های این ستاد در زمینه‌های فرهنگی است که به بعثه مقام معظم رهبری واگذار شده و 30 کمیته فرهنگی در سراسر کشور تشکیل شده است و راهبردهای کاربردی در ستاد مرکزی کمیته فرهنگی اربعین در تهران انجام می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم بیان کرد: کمیته فرهنگی مرکزی اربعین اقدامات بسیار خوبی برای مراسم اربعین انجام داده است و برنامه‌های آن از عید آغاز شده است، در زمینه موضوعات فرهنگی تقسیم کار شده و زیرساخت‌ها برای مراسم اربعین آماده شده است.

عسکری با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای مراسم اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: دو هزار موکب توسط ایران تا مرز عراق و از مرز تا کربلا و مبادی ورودی و خروجی مستقر می‌شوند، موکب‌ها کنار خدماتی که انجام می‌دهند پیوست‌های فرهنگی دارند و برای هر موکب روحانی برای اقامه نماز و اجرای فعالیت‌های فرهنگی حضور دارد.

وی افزود: 3 هزار مبلّغ از استان قم برای مراسم اربعین حسینی آموزش دیدند و اقامه نماز و حلقه‌های قرآنی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های آن‌ها است، سخنرانان معروف در موکب‌های بزرگی نظیر موکب حضرت معصومه(س) و موکب جمکران حضور پیدا کرده و انجام وظیفه می‌کنند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه اربعین در قم خاطرنشان کرد: سه موکب در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و مصلای قدس برپا می‌شود که سال گذشته 120 هزار زائر در این موکب‌ها مستقر شده و از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شدند.

عسکری تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های صورت‌گرفته موکب‌های جمکران و حرم حضرت معصومه(س) و مصلای قدس از 5 صفر فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند و تا 28 صفر نیز به ارائه خدمات می‌پردازند و 140 هزار زائر اربعین حسینی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار