تيم فوتسال الماس شهر قم در پايان چهارمين هفته رقابت‌هاي ليگ دسته اول فوتسال باشگاه‌هاي كشور در قعر جدول رده‌بندي قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 08 October 2018

به گزارش تابناک قم، بعد از اتفاقات بد و ناگواری که در سال 1396 راجع به تیم فوتسال هیات فوتبال قم رخ داد و هیات فوتبال با عملکردی بسیار ضعیف هم در هیات فوتبال و هم در کادر فنی و بازیکنان خود از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد، اکنون بازمانده آن تیم سقوط کرده در حال سقوط است.

هیات فوتبال قم در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال در سال 96 با ایستادن در رتبه چهاردهم جدول 14 تیمی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به دسته اول سقوط کرد و حالا مجموعه جدیدی که با تغییر نام از هیات فوتبال به الماس شهر تشکیل شده، در لیگ دسته اول فوتسال ایران حال و روز خوشی ندارد.

شروع پر سر و صدای الماس و تغییر سرمربی پیش از آغاز لیگ

الماس شهر برای رقابت‌های فصل 1397 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور شروع پر سر و صدایی داشت و خبرهای متنوعی که یک روز از تلاش مدیریت تیم برای انتخاب یک کادر فنی مجرب به گوش می‌رسید و روز بعد از جذب بازیکنان مطرح خبر می‌داد، قمی‌ها و علاقمندان به فوتسال را به بازگشت مجدد نماینده قم به لیگ برتر فوتسال ایران امیدوار کرد اما اکنون این وضعیت در نماینده قم قابل لمس نیست.

این تیم در شروع کار نام سیدوحید غیاثی بازیکن مطرح و سابق تیم‌‌های شاخص باشگاهی نظیر فراز، ارم‌کیش قم، کیش‌ایر قم، صبای قم، ماهان‌تندیس و دبیری تبریز که سابقه مربیگری در اکثر این تیم‌ها را دارد و سال گذشته سرمربی آتلیه‌طهران قم در لیگ برتر بوده، به عنوان سرمربی جدید خود بر سر زبان‌ها انداخت اما غیاثی قبل از شروع لیگ از این تیم کناره‌گیری کرد و عطای کار را به لقایش بخشید.

بازیکنان سابق ارم‌کیش قم در کادر فنی الماس شهر

بعد از قطع همکاری غیاثی با تیم فوتسال الماس شهر قم، مسوولان این تیم در بین مربیان فعال در فوتسال قم به سراغ دیگر بازیکن شاخص سال‌های دهه 1380 فوتسال قم و تیم باشگاهی ارم‌کیش یعنی بهرام وفایی رفتند، کسی که پیش از این در لیگ دسته اول فوتسال نیز مربیگری کرده بود و در کادر فنی الماس شهر بازیکن خوشنام دیگری از سال‌های قبل فوتسال قم به نام عباس شمس را هم در کنار خود دارد.

سرمربی الماس در فصل 1394 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به دنبال برکناری احمد جلالی از تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم، سرمربیگری در تیم آتلیه‌طهران قم را برای نخستین بار تجربه کرد اما عملکرد موفقی نداشت و خیلی زود از مسوولیت خود استفعا کرد.

وفایی که به خوبی شرایط بازی‌های لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور را می‌داند، به سلیقه خود یا مدیریت الماس شهر، در هر حال اقدام به تشکیل این تیم برای حضور در لیگ کرد اما این تیم با گذشت چهار هفته از بازی‌های لیگ دسته اول ایران چندان وضعیت مناسبی در جدول مسابقات ندارد.

نماینده فوتسال قم در گروه نخست رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر

الماس شهر قم طبق برنامه‌ریزی و قرعه‌کشی سازمان لیگ فوتسال ایران، در فصل 1397 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور که با حضور 17 تیم در دو گروه 8 و 9 تیمی برگزار می‌شود، یکی از تیم‌های حاضر در گروه نخست است، گروهی که در آن 9 تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این تیم با شهرداری رشد، صدرای شیراز، خالص‌سازان زنجان، هپلکس رضوی مشهد، نام‌آوران رسالت مازندران، هایپر شهر شاهین‌شهر، نفت امیدیه و پاس ناجا به رقابت می‌پردازد، در حالی که بازی‌ها به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت به انجام می‌رسد تا تکلیف دو تیم صعود کننده از هر گروه مشخص شود.

اندوخته 2 امتیازی الماس تا پایان هفته چهارم

نماینده فوتسال قم به انتخاب سرمربی خود، با بازیکنانی که سال گذشته اکثر آنها در تیم لیگ برتری هیات فوتبال بازی می‌کردند و همچنین چند چهره جوان و جویای نام که سابقه بازی در این سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران را ندارند وارد کارزار بازی‌های لیگ دسته اول فوتسال شده است اما نتایج خوبی نمی‌گیرد.

کسب تنها دو امتیاز از سه مسابقه این فصل نشان دهنده وجود ضعف‌هایی در تیم فوتسال الماس شهر قم است، تیمی که قمی‌ها قبل از شروع بازی‌های این فصل به بازگشت آن به لیگ برتر امیدوار بودند اما با نتایج اخیر این تیم، ارزش الماس در قم شدت کاهش یافته است.

توقف فوتسالیست‌های قمی در نخستین بازی خانگی

الماس شهر قم به دلیل قرار گرفتن در یک گروه 9 تیمی، طبق قرعه‌کشی سازمان لیگ در هفته نخست رقابت‌ها استراحت کرد و از هفته دوم وارد مسابقات شد اما نخستین بازی این فصل را که در سالن شهید حیدریان قم میزبان رقبا بود به سختی با تساوی پرگل سه بر سه به پایان رساند و تنها یک امتیاز از تیم هپلکس رضوی مشهد گرفت.

شکست سنگین الماس شهر قم در میهمانی پاس

با اینکه علاقمندان به فوتسال در قم می‌دانستند این تیم در شروع کار است و به زمان بیشتری برای هماهنگ شدن و کسب نتایج بهتر نیاز دارد اما باخت عجیب و قریب سه بر صفر در بازی خارج از خانه هفته دوم این مسابقات برابر تیم پاس ناجا، جایی برای دفاع از عملکرد این تیم باقی نمی‌گذارد.

هدر رفتن 2 امتیاز دیگر در دومین میزبانی لیگ

شاگردان بهرام وفایی در هفته چهارم رقابت‌ها دومین بازی خانگی این فصل را در سالن شهید حیدریان قم برابر تیم صدرنشین گروه نخست یعنی شهرداری رشت انجام دادند و در مسابقه‌ای که در زدن ضربات نهایی کم دقت بودند در نهایت با این تیم به تساوی یک بر یک رسیده و به یک امتیاز خانگی بسنده کردند.

بازی نکردن نفرات با تجربه‌ و نمایش بی‌کیفیت الماس در هفته چهارم

آنچه که راجع به بازی هفته چهارم تیم الماس شهر قم برابر شهرداری رشت می‌توان گفت این است که عدم هماهنگی در بین بازیکنان این تیم موج می‌زند، از سوی دیگر نماینده قم تاکتیک مشخصی برای بازی در این سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران ندارد و بازی نکردن برخی نفرات با تجربه‌تر تیم نیز یک سئوال بزرگ در ذهن آنهایی است که نمایش این تیم را از نزدیک تماشا کردند.

نماینده فوتسال قم در ترکیب نخستین مسابقه خود از بازیکنانی استفاده کرد که اکثر آنها سابقه بازی در لیگ دسته اول و حتی لیگ برتر فوتسال ایران را دارند ولی خبرها از اردوی این تیم حکایت از عدم تمایل سرمربی تیم با این نفرات برای ادامه بازی‌های این فصل دارد.

شاید به همین دلیل است که الماس شهر قم در هفته چهارم رقابت‌ها برابر تیم شهرداری رشت با ترکیبی متفاوت به میدان مسابقه وارد شد و برخی بازیکنان این تیم آنقدر بی‌کیفیت بودند که در بسیاری از لحظات مسابقه، نماینده قم را به یک تیم معمولی و حتی محلّی تبدیل کردند.

عملکرد ناهماهنگ و بازی بدون تاکتیک در مصاف با صدرنشین

الماس شهر قم در نیمه نخست مسابقه خانگی با تیم صدرنشین شهرداری رشت با یک گل پیش افتاد و در حالی که حریف گیلانی در این دیدار حرفی برای گفتن نداشت و برای نخوردن گل‌های بیشتر تلاش می‌کرد، در نیمه دوم به بازی تدافعی روی آورد و به حریف خود که همانند آنها یک تیم معمولی بود، اجازه دارد تا به شدت میزبان خود را زیر فشار گذاشته و حتی جسارت استفاده از سیستم «پاور پلی» را به خود بدهد.

شهرداری رشت که با اطلاع از توان بالای فوتسال قم و بدون شناخت از تیم الماس شهر گام به میدان مسابقه گذاشته بود، در نیمه نخست طوری بازی کرد که گویا برای نباختن و کمتر گل خوردن تلاش می‌کرد اما برخی تدابیر کادر فنی تیم الماس شهر به آنها این باور و یقین را داد که نماینده قم تیم ضعیفی است که تاکتیک ندارد، برخی بازیکنانش از کیفیت لازم برخوردار نیستند، ناهماهنگ و بدون تاکتیک مشخص است و واقعا می‌توان این تیم را در قم شکست داد، در واقع عملکرد بد تیم الماس شهر در نیمه دوم حریف شمالی را مدعی کرد.

احتمال سقوط نماینده فوتسال قم به دسته پائین‌تر

قطعا آنهایی که در سالن شهید حیدریان قم این دیدار را تماشا می‌کردند به خوبی لمس می‌کنند که تیم شهرداری رشت در نیمه نخست یک تیم معمولی بود اما بی‌هدف بودن تیم الماس شهر قم به تیم میهمان انرژی زیادی دارد به طوری که رشتی‌ها به جای راضی بودن از یک امتیاز مسابقه خارج از خانه در قم، در پایان بازی حسرت نبردن تیم الماس شهر را می‌خوردند و این الماسی‌ها بودند که از یک امتیاز خوشحال به رختکن رفتند.

هدف از این گزارش یادآوری برخی کاستی‌های نماینده قم برای رفع آنها به منظور حضور موفق در بازی‌های آینده لیگ دسته اول فوتسال کشور است و الّا این تیم الماس شهر هیچ حرفی برای گفتن در فصل 1397 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور ندارد و با ادامه روند فعلی، نه تنها این تیم شانسی برای صعود از گروه خود نخواهد داشت بلکه احتمال دست و پا زدن در انتهای جدول برای فرار از سقوط را می‌توان برای این تیم متصور بود.

فاصله 6 امتیازی الماس شهر با صدر جدول

از سوی دیگر بازیکنان تیم الماس شهر نیز باید بدانند که در چه سطحی از فوتسال ایران بازی کرده و نماینده استعدادهای فوتسال قم هستند، چنانچه عملکرد ضعیفی داشته و نتایج ضعیف تیم الماس شهر با نوع بازی آنها ادامه داشته باشد، بازیکنان شاخص زیادی در فوتسال قم هستند که می‌توانند جای آنها برای موفقیت فوتسال قم در راه بازگشت مجدد به لیگ برتر ایفای نقش کنند.

الماس شهر قم در حال حاضر بین 9 تیم حاضر در گروه نخست لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور با کسب دو امتیاز حاصل از دو تساوی خانگی و یک باخت خارج از خانه، در جایگاه هشتم ایستاده، در حالی که فاصله امتیازات این تیم با تیم‌های اول و دوم جدول 6 امتیاز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار