آیت‌الله سعیدی:
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به عملکرد کسانی که به آنها رای داده یا اموری را به تصویب می رسانند حساس باشند گفت: باید مردم در صورت بروز خطا تذکر لسانی بدهند؛ سکوت در برابر تصمیمات مسؤولان موجب سلب مسؤولیت نسبت به امور نیست.
کد خبر: ۶۶۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 09 October 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار شورای شجره طیبه صالحین که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع باشکوه بسیجیان بیان کرد: ایشان نسبت به روحیه جوانی و روحیه عاشورایی و حسینی بسیجیان تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به امکانات موجود انتظار می رود که دین کامل محقق شود بیان کرد: دین حداقلی مورد انتظار اسلام از متدینین نیست و کسانی که بخواهد به دین حداقلی اکتفا کنند مورد مذمت قرار می گیرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نخستین عبادت مورد انتظار حضرت حق از مومنان در جامعه اسلامی را برپایی نماز دانست و تاکید کرد: اقامه نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) و اهتمام دیگر معصومان و بزرگان دین نشان دهنده اهمیت اقامه نماز در دین مبین اسلام است.

وی پرداخت زکات را از دیگر دستورات الهی بعد از تشکیل حکومت اسلامی دانست و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر نیز دستور دیگر در جامعه اسلامی است که در دو بخش مسؤولیت حاکمیت و مسؤولیت مردم قابل طبقه بندی است.

سعیدی با اشاره به اینکه وظیفه مردم د رحوزه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است، خاطرنشان کرد: مردم اگر دیدند که مسؤولی به وظیفه خود عمل نمی کند امر به معروف و نهی از منکر به صورت شفاف و صریح امری لازم است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به عملکرد کسانی که به آنها رای داده یا اموری را به تصویب می رسانند حساس باشند افزود: باید مردم در صورت بروز خطا تذکر لسانی بدهند؛ سکوت در برابر تصمیمات مسؤولان موجب سلب مسؤولیت نسبت به امور نیست.

امام جمعه قم یادآور شد: برخی اوقات مردم نیز غافل شده و توجه ندارند که مسؤولان در انجام وظایف دچار اشتباه می شوند که در اینجا نقد با هدف اصلاح امور ضروری است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار