در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با گلایه از سرنوشت نامعلوم ۱۲۲ تن روغن در ایام محرم و عدم توزیع در بین هیئات مذهبی، بر روشن شدن این موضوع و پیگیری‌های لازم درباره آن تأکید شد.
کد خبر: ۶۶۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸ 10 October 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و برخی از مدیران استان در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این جلسه با اشاره به موضوع تأمین لاستیک‌های خودروها و کامیون‌های استان، اظهار داشت: تأمین لاستیک‌های خودروهای برون‌شهری اولویت نخست استان بوده و سعی می‌شود در نوبت‌های بعدی تأمین لاستیک‌های اتوبوس‌های درون‌شهری مدنظر باشد.

32 هزار و 879 حلقه لاستیک سهمیه قم

محمود سیجانی با ارائه آماری از میزان سهمیه لاستیک‌های استان افزود: 32 هزار و 879 حلقه سهمیه استان قم در مسئله لاستیک بوده که بخش مهمی از آن‌ها برای جایگزینی لاستیک اتوبوس‌های درون‌شهری هزینه می‌شود.

وی سهمیه روغن نذورات استان قم را موردتوجه قرار داد و گفت: 323 تن روغن و همین میزان برنج برای استان قم در ایام محرم تعیین‌شده بود و باید مشخص شود که شخصی که تعهد داده 122تن روغن برای ایام محرم تهیه کند، از میان سهمیه تعیین‌شده محسوب می‌شود و یا از آن جدا است.

در بخشی از این جلسه، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با ارائه آماری پیرامون کاهش قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته، ابراز کرد: نسبت به هفته گذشته در قسمت میوه و تره‌بار سیب‌زمینی 23 درصد و گوجه‌فرنگی 16 درصد کاهش قیمت داشته است.

احمدرضا سمیعی نسب میزان بازرسی‌های انجام‌شده در استان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در نیمه نخست ماه جاری در بخش بازرسان اصناف، هزار و 13مورد بازرسی انجام‌شده و در زمینه احتکار جمعاً 17 پرونده به ارزش 134 میلیارد ریال تشکیل‌شده است.

وی با بیان آمارهای دیگر در زمینه مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: در حوزه عدم اعلام موجودی کالا 17 مورد پرونده بالغ‌بر 44 میلیارد ریال تشکیل‌شده است.

سرنوشت مبهم 122 تن روغن در قم

مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با ارائه آمار پرونده‌های مورد بررسی، عنوان کرد: 228 پرونده مختومه شده و 195 پرونده در حوزه کالا و خدمات تشکیل‌شده است، همچنین در حال حاضر 301 پرونده مانده وجود دارد.

در بخشی از این جلسه، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم با اشاره به مسئله‌ای پیرامون اهمال و سستی در زمینه دریافت روغن تعیین‌شده برای نذورات در ایام محرم، بیان کرد: در خصوص توزیع روغن برای ایام محرم، شخصی معرفی شد که وی موفق به دریافت میزان تعیین‌شده نشده است، شخصی که برای تحویل روغن فرستاده‌شده و میزان تعیین‌شده را تحویل نداده باید پاسخگو باشد.

بهزاد رادمنش ادامه داد: این شخص به وسیله سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شد که 122 تن روغن دریافت کند و ایام محرم توزیع نماید اما روغنی در بین هیئات مذهبی توزیع نشده است.

وی با ابراز عدم آگاهی از سرنوشت سهمیه روغن نذورات، ادامه داد: از میزان 122 تن روغنی که از مرکز برای قم جهت نذورات محرم در نظر گرفته‌شده هیچ اطلاعی در دسترس ما نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار