استاندار قم گفت: موضوع کم‌آبی در استان مسئله جدی بوده و استان قم نیز در بین مناطق خشک کشور استانی ضربه‌پذیر است بنابراین باید نسبت به اصلاح الگوی کشت به‌عنوان یکی از راه‌های مقابله و کنترل کم‌آبی توجه ویژه‌ای شود.
کد خبر: ۶۶۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 10 October 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در همای روز ملی روستا و عشایر که در تالار معصومه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید سهم روستاها از اقتصاد استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات روستاهای استان افزود: صحبت‌های زیادی در مورد روستاها انجام می‌شود اما درصحنه عمل متأسفانه شاهد اقدام جدی در زمینه حل مشکلات و چالش‌های روستاها نیستیم.

استاندار قم با تأکید بر برخی از امتیازها و ظرفیت‌های روستاهای استان گفت: اهمیت روستاها در سودآوری و افزایش ارزش‌افزوده مسئله مهم و غیرقابل‌انکاری بوده که برای رسیدن به این هدف بزرگراه و چاره‌ای جز تعامل و همکاری بین تمام دستگاه‌های استانی نیست.

وی مشکلات و چالش‌های اقتصادی و معیشتی موجود را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در استان قم سعی شده با وجود تمام مشکلات موجود امر توسعه و پیشرفت روستاهای استان به‌صورت مستمر دنبال شود.

استاندار قم با جدی قلمداد کردن مشکل کم‌آبی در استان قم عنوان کرد: موضوع کم‌آبی در استان مسئله جدی بوده و استان قم نیز در بین مناطق خشک کشور استانی ضربه‌پذیر است بنابراین باید نسبت به اصلاح الگوی کشت به‌عنوان یکی از راه‌های مقابله و کنترل کم‌آبی توجه ویژه‌ای شود.

صادقی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اصلاح الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب ابراز کرد: باید با طرح‌های اصولی ضمن حفظ منابع آبی راندمان و میزان تولید محصولات کشاورزی و باغی را افزایش داده و این منابع عظیم را برای آیندگان نیز حفظ کنیم.

وی با بیان برخی از اقدامات انجام‌شده در سطح روستاهای استان تصریح کرد: در سطح روستاهای استان قم اقدامات قابل‌توجهی در سال‌های گذشته انجام‌شده که در این بین گازرسانی به روستاهای استان از اهمیت ویژه‌تری برخوردار بوده است.

صادقی خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی در سطح روستاهای استان با وجود تمام اقدامات انجام‌شده کامل و رضایت‌بخش نیست و باید برای توسعه و پیشرفت روستاهای استان به تمام نیازها و مطالبه‌های روستائیان توجه شود.

استاندار قم با بیان برخی از ویژگی‌های مهم روستائیان قم ادامه داد: روستایی‌ها نماد تلاش، صداقت و صلابت هستند اما درعین‌حال توقعات و انتظارات خاصی از مسئولان ندارند، وجود برخی مشکلات دامنه‌دار در سطح روستاهای استان پذیرفته نیست.

وی افزایش آمار باسوادی در سطح روستاهای استان در سال‌های گذشته را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: آمار باسوادی در بین روستاهای استان قم در سال‌های اخیر بیش از 50 درصد رشد داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار