در نشست تشکل‌های دانشجویی با معاون استاندار قم مطرح شد
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان قم در نشستی با معاون سیاسی استاندار ، مشکلات خود را در خصوص مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های قم مطرح کردند.
کد خبر: ۶۶۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ 10 October 2018

به گزارش تابناک قم، نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی استان ظهر امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی استاندار قم برگزار شد.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان قم در ابتدای این نشست بخشی از مشکلات خود را در خصوص مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های استان مطرح کردند.

سید محمد صادق سیدی مشاور جوان استاندار قم در ادامه این نشست با اشاره به مشکلات کشور اظهار کرد: اکنون مشکلات معیشتی و اقتصادی مشکلات اصلی کشور هستند و باید تشکل‌های دانشجویی استان به این مساله توجه کنند.

وی ادامه داد: در طول سال هزاران پایان‌نامه توسط دانشجویان در استان قم تدوین می‌شوند، اما ارتباط این پایان‌نامه‌ها با مشکلات استان قم مشخص نیست و باید دانشجویان در این خصوص مطالبه گری داشته باشند.

عطاء الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در بخش دیگری از نشست با اشاره لزوم مشارکت دانشجویان در حل مشکلات استان قم اظهار کرد: اگر بخواهیم که مشکلات کشور حل شود، باید به دنبال مشارکت دانشجویان در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی ادامه داد: در زمانی که آسیب‌های اجتماعی جوانان را تهدید می‌کند، یکی از کارها برای مقابله با این آسیب‌ها، فعالیت‌های قانونمند توسط تشکل‌های دانشجویی است و نباید ممنوعیتی در این زمینه برای تشکل‌ها در دانشگاه‌های قم باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: نظام جمهوری اسلامی نظام مبتنی بر آزادی‌های سیاسی است و رهبر معظم انقلاب بر فعالیت‌های سیاسی تشکل‌های دانشجویی تاکید دارند، بخشی از اعتبارات برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دانشگاه‌های قم اختصاص پیدا کرده است.

تحصیل 72 هزار دانشجو در استان قم

سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این نشست استان قم را یک استان دانشگاهی دانست و تصریح کرد: 72 هزار دانشجو در این استان داریم و 54 درصد دانشجویان قم، پسر هستند، در سال جاری 19 هزار دانشجو در بیش از 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه 200 تشکل دانشجویی و 160 نشریه در دانشگاه‌های قم داریم ادامه داد: تعدادی از اعضای تشکل‌های دانشجویی استان قم باید به عنوان عضو مدعو در جلسات کمیسیون دانشجویی استان شرکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: تصمیمات مناسبی برای دانشجویان در جلسات کمیسیون دانشجویی استان گرفته می‌شود، نشاط سیاسی و برگزاری جلسات کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان را در دستور کار داریم و مصوبات کمیسیون دانشجویی در دانشگاه‌های استان لازم الاجرا است.

هاشمی جامعه را نیازمند امید دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه است و وحدت و انسجام برای مقابله با این توطئه لازم است و دانشگاه باید برای حل مشکلات اقتصادی جامعه تلاش کند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی اکنون یک دغدغه است و برای مقابله با این آسیب‌ها نیازمند ترویج سبک زندگی اسلامی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: از 200 هزار دانشجو در پیش از انقلاب اسلامی به میلیون‌ها دانشجو در وضعیت کنونی رسیدیم، اکنون مشکل فضای آموزشی و هیأت علمی در دانشگاه‌های کشور نداریم و باید به دنبال مهارت آموزی به دانشجویان قم باشیم.

هاشمی با اشاره به تحریم‌های دشمن اظهار کرد: دشمن به دنبال اجرای تحریم‌ها است، با وحدت می‌توانیم که از این مقطع حساس عبور کنیم.

پشتیبانی از تشکل‌های دانشجویی در قم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم دانشگاه‌های استان قم را دارای بودجه فرهنگی دانست و تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها نباید دغدغه مالی داشته باشند، دانشگاه محل بیان دغدغه‌ها و نظرات است و پشتیبان تشکل‌های دانشجویی هستیم.

وی ادامه داد: زمینه دیدار اعضای تشکل‌های دانشجویی استان قم را با مدیران کل استان فراهم می‌کنیم، جلسه کمیسیون دانشجویی به صورت ماهیانه در دانشگاه‌های قم برگزار می‌شود و بحث مسائل صنفی دانشجویی جزو اولویت‌های این کمیسیون است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: دشمن تهاجم فرهنگی را در دستور کار دارد و اگر این مساله را مدیریت نکنیم، تهاجم فرهنگی دامن تک تک اعضای خانواده‌هایمان را می‌گیرد.

لزوم بومی شدن پایان‌نامه‌های دانشگاهی استان قم

هاشمی بومی شدن پایان‌نامه‌های دانشگاهی استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: در زمانی که شاهد کاهش منابع آبی در استان هستیم، باید پایان‌نامه‌هایی در زمینه مدیریت خشکسالی در استان تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال را داشته باشند، اما اکنون این مشکل را در جامعه داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار