مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: سالانه ۳۴۰۰ پایان‌نامه در استان تعریف می‌شود که خروجی خاصی در جامعه ندارد، در این زمینه تشکل‌ها باید ورود کنند و از مدیران گروه‌ها سؤال کنند که چرا این پایان‌نامه‌ها تأثیر خود را در جامعه نشان نمی‌دهند.
کد خبر: ۶۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 10 October 2018

به گزارش تابناک قم، عطاءالله قاسمی ظهر امروز در جلسه نشست با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه دانشجویان به حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور برطرف شود، لازمه آن حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف است.

وی با تأکید بر لزوم کاهش مسائل تشکل‌ها از جانب مسئولان افزود: مهم‌ترین نکته و نخ تسبیح تمام صحبت‌های دانشجویان، وجود محدودیت‌ها بوده و باید در این مسیر گام برداریم که این محدودیت‌ها به کم‌ترین حد خود برسد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم وجود آزاداندیشی در دانشگاه را موتور محرک پویایی و پیشرفت در جامعه دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر وجود کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه تأکید کرده‌اند و نباید هیچ دستگاهی در راه کرسی‌های آزاداندیشی خللی ایجاد کنند.

قاسمی لزوم امکان نقد سازنده توسط مردم و دانشجویان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: باید اجازه دهیم که افراد در چارچوب قانون و در محیط‌های تعیین‌شده به‌صورت دوستانه نقدهای خود را بیان کنند.

وی تأکید کرد: بخشی از اعتبارات فرهنگی در اختیار دانشگاه‌ها قرارگرفته و دانشجویان می‌توانند برنامه‌های متنوعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با تأکید بر به‌روز بودن و توجه دانشجویان به مشکلات روز کشور، عنوان کرد: دانشجو باید نگاهی به جامعه نیز داشته باشد و با توجه به اینکه مشکل فعلی جامعه، مشکلات معیشتی و اقتصادی است، تشکل‌ها اگر به این موضوع نیز ورود کنند، در جهت افزایش کارایی گام برداشته‌اند.

قاسمی با انتقاد از کارایی حداقلی پایان‌نامه‌ها در رفع مشکلات کشور، تصریح کرد: سالانه سه هزار و 400 پایان‌نامه در استان تعریف می‌شود که خروجی خاصی را در جامعه ندارد و تشکل‌ها باید ورود کنند و از مدیران گروه‌ها سؤال کنند که چرا این پایان‌نامه‌ها تأثیر خود را در جامعه نشان نمی‌دهد.

وی با ارائه آمار تعداد دانشجویان و دانشگاه‌های استان قم، خاطرنشان کرد: در استان قم بیش از 71 هزار دانشجو وجود دارد که در30 دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار