نماینده مردم قم در مجلس گفت: عدم اختصاص حقابه‌های دریاچه نمک سبب شده تا این منطقه در حال تبدیل‌شدن به یکی از مناطق بحران‌آفرین کشور شود.
کد خبر: ۶۶۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 11 October 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق که با حضور وزیر نیرو در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکل آب و برق استان باید در فضایی منطقی دنبال و پیگیری شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد برق منطقه‌ای تهران در تابستان فصل جاری افزود: استان قم در مسئله برق رضایت دارد، در مقطع حساس تابستان به دلیل همکاری مسئولان برق منطقه‌ای خاموشی‌های استان قم دامنه‌دار نبود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری در بخش برق قم گفت: سرمایه‌گذاری در بخش برق استان در سال‌های گذشته با گسترش و توسعه قابل‌توجهی دنبال شده است.

امیرآبادی با انتقاد از عدم پایبندی کامل وزارت نیرو در نصب پست‌های برق در استان قم ابراز کرد: دو پست 400 کیلوولتی و 13 پست 230 ولتی وزارت خانه در مورد قم تعهد داده بوده که انجام دهد که تاکنون وزارت نیرو به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل‌نکرده است.

وی با تأکید بر ضرورت استقرار و نصب پست‌های 400 ولتی در قم ادامه داد: برای نصب پست‌های برق 400 کیلوولتی در استان قم هیچ‌گونه پیشرفتی مشاهده نمی‌شود، مسئولان دولتی باید در این زمینه همت و اراده لازم را به‌کار گیرند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ضرورت جمع‌آوری دکل‌های فشارقوی برق از سطح شهر تأکید کرد: خطوط انتقال برق فشارقوی باید از هسته مرکزی شهر جمع‌آوری‌شده و به‌صورت زیرسطحی عبور کند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: دکل‌های فشارقوی 230 کیلوولتی در سطح شهر بسیار زیاد است، این دکل‌ها حریم‌های شهری را رعایت نکرده‌اند و مردم نسبت به این مسائل بسیار ناراحت هستند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرداری در زمینه جمع‌آوری دکل‌های فشارقوی و آمادگی لازم را دارد اما باید وزارت نیرو نیز در این زمینه وارد صحنه عمل شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برخی از تیرهای برق موجود در شهر به‌ویژه در مناطق قدیمی و بافت‌های فرسوده در آستانه سرنگونی بوده که علاوه بر اینکه در شأن استان قم نیست مشکلات و خطراتی نیز برای مردم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: عدم اختصاص حقابه‌های دریاچه نمک سبب شده تا این منطقه در حال تبدیل‌شدن به یکی از مناطق بحران‌آفرین کشور شود، وضعیت و اهمیت این دریاچه از دریاچه ارومیه بیشتر بوده و بیش از 25 درصد از جمعیت کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم انتقال آب به دشت مسئله گفت: مسئولان استان نسبت به انتقال آب به دشت مسئله اصرار و تأکید دارند چراکه عدم انجام این کار مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را برای بخش مرکزی کشور ایجاد می‌کند.

امیرآبادی ادامه داد: مدیریت سد کوچری باید در اختیار قم قرار داده شود، قم متعهد می‌شود از منابع آب سد کوچری به شهرهای دیگر نیز به حد موردنیاز اختصاص دهد، در حال حاضر بالغ‌بر 50 میلیون مترمکعب از منابع آبی این سد در ‌گلپایگان صرف مصارف کشاورزی می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز به قم باید چاه‌های علی‌آباد طبق قانون پلمب‌شده و برداشتی از آن‌ها صورت نگیرد اما متأسفانه همچنان برداشت بی‌رویه از این چاه‌ها ادامه دارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار