دو طرح خدمات غیرحضوری به مشترکان با حضور وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مسئولان در قم به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۶۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 12 October 2018

به گزارش تابناک قم، در مراسمی که با حضور اردکانیان وزیر نیرو، صادقی استاندار قم، امیرآبادی و ذوالنور نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان استان در سالن جلسات امام جواد استانداری قم برگزار شد، پورتال ارائه خدمات الکترونیک و سامانه قرائت آنلاین کنتورهای مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قم به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها بر اساس بخشی از تکالیف و الزاماتی است که طبق بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها در خصوص صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب‌رجوع و مبارزه با فساد اداری بر عهده شرکت آب و فاضلاب است.

وی با بیان اینکه این دو طرح در راستای استقرار دولت الکترونیک اجرا شده است، ابراز داشت: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد افزایش رضایتمندی و تقویت حمایت‌های اجتماعی از شرکت آب و فاضلاب و وزارت نیرو باشیم.

علی جان صادق پور با تشریح مزایای سامانه قرائت آنلاین کنتور گفت: اطمینان از قرائت در محل، بهینه‌سازی مسیر قرائت، کنترل اطلاعات در لحظه و مکان قرائت، امکان صدور صورتحساب آنلاین، نظارت بر مأمورین قرائت کنتور از جمله این مزایا است.

وی کارکرد آنلاین و آفلاین، امینت یکپارچه با نرم‌افزار امور مشترکین، امنیت تبادل اطلاعات، به‌روزرسانی اطلاعات پایه، اعمال محدودیت‌ها در قرائت به ازا هر مأمور قرائت، به‌روزرسانی آنلاین تغییرات، دریافت و به‌روزرسانی قرائت، تصویربرداری از کدهای مانع و محاسبه آنلاین و قابلیت محاسبه سریع و قطعی را از جمله قابلیت‌های این سامانه برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ثبت گزارش بازرسی به همراه تصاویر مربوطه، ثبت اطلاعات زمانی و مکانی قرائت، نمایش مسیر قرائت به ازا هر مأمور و دریافت اطلاعات ثبتی تعریف شده برای هر مأمور در هر دوره را از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار ذکر کرد.

وی در ادامه در تشریح طرح پورتال ارائه خدمات الکترونیک آب و فاضلاب قم خاطرنشان کرد: واگذاری انشعاب آب و فاضلاب، پاسخ به استعلامات، واحد شمار، تغییر کاربری، تغییر نام، جمع‌آوری یا ادغام انشعاب، قطع موقت و وصل انشعاب، تفکیک کنتور یا انشعاب، تغییر قطع انشعاب از جمله خدماتی است که توسط این سامانه به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

صادق پور ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، پیگیری لحظه‌ای درخواست توسط مشترک، مشاهده اطلاعات و سوابق توسط مشترک از طریق سامانه، پرداخت صورتحساب‌های آب‌بها، حق انشعاب و اقساط به صورت برخط، کاهش زمان وصول صورت‌حساب‌ها را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد.

وی تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین، کمک به تحقق دولت الکترونیک، ارائه خدمات به صورت 24*7، افزایش سطح دسترسی مشترکین به شرکت، کاهش تردد و سفرهای درون‌شهری، حذف هزینه ثبت درخواست از مشترکین، بهره‌برداری مجتمع‌های مسکونی و مشترکین سازمانی از بخش محاسبه و سوابق نرم‌افزار و تسهیل در ارائه خدمات به مشترکین با مشاهده کاهش مانده بدهی بلافاصله پس از پرداخت را از جمله دستاوردهای این طرح برشمرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین با اشاره به ارائه خدمات 24ساعته در مرکز 122 آبفای قم در زمینه خدمات فوریتی، فروش، پس از فروش و شکایات اظهار کرد: در سال 96 از مجموع 281هزار مراجعه حضوری و غیرحضوری به شرکت بیشترین مراجعه به‌صورت تلفنی و از طریق مرکز جامع ارتباطات و خدمات 122بوده است.

صادق پور سهم این مرکز در ارائه خدمات را 52 درصد از کل این مراجعات عنوان و تاکید کرد: در راستای مسؤلیت اجتماعی و حقوق شهروندی با ارائه این خدمات در سال گذشته از حدود 120هزار سفر درون‌شهری مشتریان شرکت آب و فاضلاب جلوگیری شده است.

وزیر نیرو نیز در ادامه این مراسم با قدردانی از توسعه ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، مراکز ارتباطی را پیشانی شرکت‌های آب و برق دانست و گفت: مراکز ارتباطی آب و برق نقش بزرگی در ارائه خدمات مناسب به شهروندان دارند و در مواقع مختلف و در تمام شبانه‌روز پاسخگوی مشکلات و مسائل موردنیاز هستند و می‌توانند همانند مخازن سد، سیل تماس‌ها را مدیریت کنند.

دکتر ارکانیان همچنین در تماس تلفنی مستقیم با مرکز ارتباطات 122 شرکت آبفای قم ضمن آشنایی با خدمات قابل ارائه تلفنی، از همکاران این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار