رئیس هیات کوهنوردی:
رئیس هیات کوهنوردی قم گفت:کوهنوردان این استان درقالب باشگاه ها و گروه های کوهنوردی سالانه 500 صعود به قله های قم و برون استانی انجام می دهند.
کد خبر: ۶۶۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸ 14 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی مصطفی لو با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیش از 2 هزار صعود توسط کوهنوردان قم انجام شده افزود: این تعداد صعود توسط باشگاه های رسمی کوهنوردی و گروه های غیررسمی فعال در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای کوهنوردان به منظور ارتقای سطح علمی و کیفی کوهنوردی در استان گفت: تمرکز آموزش ها علاوه بر مسائل فنی و تکنیکی درخصوص هواشناسی و وضعیت جوی نیز می باشد چرا که بی اطلاعی کوهنوردان از وضعیت جوی موجب می شود تا آنان درمسیر صعود با مشکل جدی و یا شکست در صعود مواجه شوند.

رئیس هیات کوهنوردی قم با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی در سال های اخیر موجب ارتقای قابل توجه سطح کیفی کوهنوردان استان شده است گفت: کوهنوردی و صعود موفق به قله ها به ویژه قله های مرتفع ارتباط تنگاتنگی با هواشناسی دارد و کوهنوردان باید به سطحی برسند که با دیدن یک لکه ابر در آسمان، جهت و سرعت ورزش باد و فصلی که در آن مشغول کوهنوردی هستند وضعیت جوی را پیش بینی و در صورت لزوم اقدام مناسب را انجام دهند.

وی در ادامه از فعالیت چهار باشگاه کوهنوردی در قم خبر داد و گفت: در سال 96 بیش از یک هزار ورزشکار در قالب باشگاه های کوهنوردی در این استان ساماندهی که با اقدام های انجام شده این آمار در 6 ماه نخست امسال بیش از 10 درصد رشد را نشان می دهد.

مصطفی لو خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 گروه کوهنوردی در سطح استان فعالیت می کرد که با ممنوعیت فعالیت این گروه ها با دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان، فعالیت گروه های فعال در کوهنوردی در تمام کشور غیر مجاز اعلام و مقرر شد تا این گروه ها برای کسب مجوز تبدیل به باشگاه شوند که تاکنون چهار باشگاه کوهنوردی مجوز دریافت کرده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار