پلیس و مسوولان به دنبال کاهش باشند
هر روز 45 نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند، علت این تصادفات باید بررسی شود چراکه امروز شاهد کیفیت‌بخشی به جاده‌ها هستیم و دیگر شرایط نامطلوب گذشته بر جاده‌ها حاکم نیست و به نظر می‌رسد علت عمده تصادفات عجله و ضعف در رانندگی است.
کد خبر: ۶۶۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ 15 October 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سبحانی در دیدار سرپرست ‌اورژانس کشور که در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسانی را نجات دهیم گویا تمام انسان‌ها را نجات دادیم، شغل افرادی که در اورژانس کشور فعالیت می‌کنند عبادت است و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به زحمات نیروهای امداد و نجات کشورافزود: نیروهای اورژانس و امداد که انسان را در تصادف نجات داده و از مرگ نجات می‌دهند نزد خداوند اجر و پاداش زیادی دارند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هر روز 45 نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند، بیان کرد: علت تصادف‌های بالا باید مورد بررسی قرار بگیرد چون در گذشته جاده‌ها خاکی و خطرناک بود ولی امروز جاده‌های کشور بسیار مناسب شده وعمده علت تصادف‌ها عجله و رانندگی ضعیف برخی رانندگان است و اداره راهنمایی و رانندگی باید در این زمینه اقدام اساسی انجام دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با انتقاد از تصادف‌های زیاد جاده‌ای تصریح کرد: باید منشاء و علت تصادف‌های کشور مورد بررسی قرار بگیرد تا از تعداد تصادف‌های زیاد جلوگیری شود و در این زمینه اداره راهنمایی و رانندگی وظیفه مهمی را عهده دارد.

آیت الله سبحانی گفت: مسئولین باید اقدامات اساسی انجام دهند که تعداد تصادف‌های کشور کاهش پیدا کرده و جان انسان‌ها محفوظ بماند، اگر کاری برای خدا انجام شود بسیار ارزش و اهمیت دارد و تلاش کنیم که کارهای خود را تنها برای رضای الهی انجام دهیم.

اورژانس هوایی ۲۳ هزار نفر را منتقل کرده است

در ابتدای این دیدار، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در کشور ۳۹ بالگرد در قالب اورژانس هوایی فعالیت دارد که تاکنون ۲۳ هزار نفر را جابه‌جا کرده‌اند.

پیرحسین کولیوند گفت: در برخی مناطقی که جابه‌جایی آمبولانس به سختی صورت می‌گیرد از موتور آمبولانس استفاده می‌شود و تلاش داریم همه خدمات و فعالیت‌های اورژانس با دقت بالایی انجام شود.

به گفته وی، اورژانس کشور در ارزش‌یابی سازمان بهداشت جهانی در رده گروه الف قرار دارد و با کشورهای اروپایی هم رقابت می‌کند همچنین رتبه هشتم تا نهم را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: طبق نام‌گذاری سال ۹۷ به حمایت از تولید داخلی اورژانس کشور افتخار دارد که از همه تجهیزات تولید داخل بهره‌مند است و نیروی آن نیرویی کارآمد و سرآمد هستند.

وی اظهار داشت: در کشور ۳۹ بالگرد در قالب اورژانس هوایی فعالیت دارد که تاکنون ۲۳ هزار نفر را جابه‌جا و ۶۵ درصد از این بالگردها مجهز به اتاق عمل بوده و همه خدمات آن‌ها رایگان است.

کولیوند گفت: اکنون ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور فعالیت دارند و اخیراً ۷۰۰ دستگاه به ناوگان اورژانس کشور هم افزوده شده است.

وی افزود: در زمینه پیشگیری آموزش‌های خوبی به دانشجویان، سربازان و هم‌چنین دانش آموزان کشور ارائه شده است و در اربعین حسینی(ع) برای زائران برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار