آیت الله سعیدی:
تولیت استان حضرت معصومه(س) گفت: مراسم اربعین و خدمت در این ایام در واقع تمرینی برای خدمت خالصانه و صادقانه در طول سال است.
کد خبر: ۶۶۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱ 15 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین آیت الله سعیدی در مراسم بدرقه خادمین موکب ۱۰۸۰ آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: حضرت نوح گفتند، بر این کشتی سوار شوید که به نام خدا به راه افتد و به نام خدا بایستد، اهل ایمان این گونه اند، به نام خدا حرکت می کنند و به نام و یاد خدا مستقر می شوند.

تولیت استان حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در دو روز گذشته خدمتگذاران موکب اربعین حرم بانوی بزرگوار حصرت فاطمه معصومه به اذن و اجازه آن حصرت بار سفر می‌بندند تا در لنگر گاه عمود ۱۰۸۰ آرام گیرند و به خدمت رسانی مشغول شوند.

آیت الله سعیدی خطاب به خادمین موکب بیان کرد: خادم الحسین بودن افتخار بزرگی است که به واسطه مراسم اربعین نسیب شما شده است، اربعین و مراسم این ایام نماد اجتماع مومنان و موحدان در مسیر الهی است که به حمدالله هر سال پر شکوه تر از سال قبل اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اربعین یک مراسم مردمی است و خدمات هر کدام از دولت ها نباید مردمی بودن این مراسم را تحت شعاع قرار دهد، لذا هر نماد و اقدامی که مردمی بودن مراسم اربعین اباعبدالله را بیشتر جلوه دهد باید تقویت شود.

تولیت استان حضرت معصومه(س) اشاره کرد: مراسم اربعین و خدمت در این ایام در واقع تمرینی برای خدمت خالصانه و صادقانه برای همه‌ی سال شما خدمت گذاران است؛ یعنی اربعین تنها مراسم چند روزه برای زیارت امام حسین(ع) نیست، اگر چه از حیث تقویم اربعین روزش مشخص است اما خدمت به مردم از همه ملیت‌ها یک حرکت آموزشی برای طول سال است، در طول سال باید خادم و خدمت گذار صادق برای اهل بیت باشیم.

وی اظهار کرد: اباعبدالله از خون پاک خود، از هستی خود برای رضای خدا گذشت و خاندان بزرگوارش به اسارت رفتند تا ما از اسارت بیرون بیاییم، بنابراین مراسم اربعین نمایش خدمت خالصانه دوست داران اهل بیت است و رضای خدا، هدف این خدمت است.

سعیدی با اشاره به سخنی از امیر المومنین گفت: خدمت گذاران به مردم مخصوصا در این ایام اربعین به وعده امیر المومنین «هرکس دل مومنی را شاد کند در روز قیامت این شخص دلی شاد خواهد داشت» در روز قیامت از مشکلات آن روز در امان می‌ماند.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید از هر تبلیغ و نوشته ای که نشان دهنده قومیت و ملیت خاصی باشد باید پرهیز کرد، گفت: حتما در موکب حضرت معصومه(س) در تمامی تبلیغات و نوشته ها به تمامی زبان ها این پیام را برسانید، که ما مردم ایران با ملت عراق همدست و متحد هستیم و گرچه روح مهمان نوازی در باطن مردم عزیز ایرانی است اما این رسم موکب داری را از عراقی ها یاد گرفته ایم.

سعیدی افزود: باید کار شما در اربعین در راستای برنامه مردم عراق باشد، ما به همه خدمت گذاران توصیه کرده ایم که در پذیرایی و برنامه، پذیرایی مردم عراق تحت الشعاع قرار نگیرد؛ چرا که قرار است در پرتو مرجعیت بلند مرتبه ایران و عراق به اهداف والا برسیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار