مدیرکل حج و زیارت استان قم خبر داد
مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: تاکنون 19 هزار قمی در سامانه سماح ثبت نام کردند که برای 11 هزار نفر از این افراد ویزای عراق صادر شد.
کد خبر: ۶۶۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 15 October 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی صالحی با اشاره به ثبت نام زائرین اربعین در استان قم اظهار کرد: سامانه سماح از چهارم مهرماه باز شد و تاکنون 19 هزار قمی در سامانه ثبت نام کردند که برای 11 هزار نفر ویزا صادر شد.

وی ادامه داد: امسال بیمه ایران کارگزار بیمه برای زائرین اربعین است و سقف خدمات این بیمه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، در صورت فوت و نقص عضو زائرین اربعین، به آنان یا بازماندگان شان غرامت پرداخت خواهد شد، پوشش بیمه زائرین اربعین شامل شهرهای غیرزیارتی عراق نمی‌شود و شهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی مشمول این بیمه است.

مدیرکل حج و زیارت استان قم افزود: 65 دفتر زیارتی و 15 دفتر موقت برای ثبت نام زائرین اربعین در استان داریم که در این دفاتر کار ثبت نام سامانه سماح برای زائرین صورت می‌گیرد و مراحل بعدی توسط شرکت‌های کارگزار انجام می‌شود و در عرض 72 ساعت ویزا صادر خواهد شد.

صالحی با اشاره به استقرار کنسولگری عراق در قم اظهار کرد: این کنسولگری به صورت موقت در قم مستقر شده است، اما زائرین نباید به صورت مستقیم به آن مراجعه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم که زائرین اربعین به صورت گروهی سفر کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار