با پايان رقابت 60 شطرنج‌باز انجام پذيرفت
قهرمانان دو رده سني زير 16 و 18 سال مسابقات شطرنج پسران ايران در پايان يك هفته رقابت در قم معرفي و تجليل شدند.
کد خبر: ۶۶۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 15 October 2018

به گزارش تابناک قم، رقابت‌های دو رده سنی زیر 16 و 18 سال شطرنج قهرمانی پسران کشور طبق تقویم سال 1397 فدراسیون این رشته به میزبانی هیأت شطرنج استان قم در هتل شاهد برگزار شد و برترین‌های خود را بعد از یک هفته رقابت شناخت.

با توجه به مهلتی که فدراسیون شطرنج برای ثبت‌نام علاقمندان و واجدین شرایط شرکت در این رقابت‌ها در نظر گرفته بود، مجموعا تعداد 60 چهره مستعد و آینده‌دار شطرنج کشور به نمایندگی از 17 استان برای کسب مقام‌های اول تا سوم مسابقات دو رده سنی پایه سال 97 در قم مسابقه دادند، رقابت‌هایی که محمدرضا لاجوردی داور بین‌المللی شطرنج قم مسوولیت سرداوری آن را بر عهده داشت.

هیأت شطرنج قم با حضور 10 شطرنج‌باز قمی، این پیکارها را در هتل شاهد قم واقع در عوارضی اتوبان قم – اراک برگزار کرد، مسابقاتی که به روش سوئیسی برگزار شد و شطرنج‌بازان برای رسیدن به سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت جذابی با یکدیگر داشتند.

این دوره از پیکارها علاوه بر اهمیت برای کسب مقام‌های اول تا سوم، با توجه به اینکه انتخابی تیم ملی برای شناخت نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بود، اهمیت ویژه‌ای داشت و چهره‌های شاخص این رده از هر استان برای همین منظور به قم آمده‌ بودند.

در پایان مسابقات رده سنی زیر 16 سال این دوره امیررضا پورآقابالا از تیم هیأت شطرنج آذربایجان شرقی روی سکوی نخست جای گرفت، آراد نظری از تیم هیأت گیلان به مقام نایب‌قهرمانی رسید و بردیا دانشور از تیم هیأت شطرنج تهران موفق به کسب مقام سوم شد.

این در حالی است که رتبه نخست و مقام قهرمانی مسابقات رده سنی زیر 18 سال به مهدی غلامی از تیم هیأت مازندران تعلق گرفت، آرمان حاکمی از تیم هیأت تهران به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کرد و رتبه سوم نصیب حمید طهماسبی از تیم هیأت شطرنج فارس شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار