همزمان با روز عصای سفید؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: به مناسبت روز عصای سفید، از ۱۰ عنوان کتاب بریل در ۲۳۸۱ صفحه در سه گروه سنی در قم رونمایی ‌شد.
کد خبر: ۶۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 15 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام امیرعطا اله جباری گفت: با تلاش و کوشش طیبه عبدلی و حسن عبدلی از کتابداران واحد تولید بریل، اداره کل کتابخانه‌های قم میزبان ۴۶۹ نفر از اعضای روشندل استان قم است.

وی هدف از تولید کتاب‌های بریل و گویا را ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه خدمات مطلوب و یکسان به نابینایان عنوان کرد و گفت: روز گذشته به مناسبت روز عصای سفید، از ده عنوان کتاب بریل در ۲۳۸۱ صفحه با موضوعات دین، ادبیات، دفاع مقدس و تاریخ در سه گروه سنی رونمایی ‌شد که این کتب به ۶۰ مرکز در سراسر کشور ارسال می‌شود تا همه روشندلان عزیز از فرصت فراهم شده برای مطالعه استفاده کنند.

وی گفت: بخش تولید بریل این اداره کل ۴۲۷۹ عنوان جلد کتاب بریل و ۶۷۹۶ نسخه کتاب گویا را در اختیار مخاطبانش قرار داده است که این فعالیت‌های اثربخش، نتیجه تعهد، پویایی و زحمات کتابداران بخش نابینایان است که با علاقه و پشتکار شبانه روزی در این زمینه گام برمی‌دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم در ادامه تصریح کرد: برگزاری نقد کتاب، آموزش نویسندگی و قصه‌گویی و شعرخوانی در مدارس ویژه کم بینایان و نابینایان از برنامه‌های فرهنگی این بخش است.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۵۲۰ نسخه کتاب بریل در بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای قم وجود دارد.

حجت الاسلام جباری در پایان به برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی و دیگر آثار هنری روشندلان اشاره کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار