شهردار قم با انتقاد از رویه اداره کل ورزش و جوانان قم در عدم واگذاری مجموعه‌های مورد توافق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: متأسفانه با عدم همکاری این اداره کل مشکلاتی جدی در مسیر این سازمان ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۶۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 15 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که صبح امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم به‌ویژه در بخش اتوبوس‌رانی به‌شدت فرسوده شده است.

وی با انتقاد از رویه اداره کل ورزش و جوانان قم در عدم واگذاری مجموعه‌های مورد توافق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: طبق توافق‌های صورت گرفته اداره کل ورزش و جوانان قم باید از 17 مجموعه ورزشی جدید استان 3 الی 4 مجموعه را در اختیار شهرداری قرار دهد، بخشی از درآمدهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از محل این مجموعه‌های ورزشی پیش‌بینی‌شده بوده که متأسفانه با عدم همکاری این اداره کل مشکلاتی جدی در مسیر این سازمان ایجاد شد.

شهردار قم برخی از عوامل و مشکلات ایجادشده در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را مورد توجه قرار داد و گفت: بخشی از بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مربوط به درآمدهای پیش‌بینی‌شده است اما متأسفانه برخی ارگان‌های استانی در این زمینه همکاری‌های لازم را نداشته و از واگذاری مجموعه‌های به توافق رسیده خودداری می‌کنند.

وی با اشاره به مسئله بودجه سال 96 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: متأسفانه در این زمینه همه امور روی کاغذ نیامده و در آن کارشکنی‌های سازمان ورزش و جوانان در واگذاری مجموعه‌های ورزشی مطرح نمی‌شود.

سقائیان نژاد لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال را مورد توجه قرار داد و تأکید: قرارداد 300 دستگاه اتوبوس فعال شهر قم با بخش خصوصی در پایان سال به پایان می‌رسد که می‌تواند آغاز یک بحران در شهر باشد، دولت توجهی به وضعیت دشوار ناوگان اتوبوس‌رانی ندارد.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال گفت: دولت در شش سال گذشته هیچ‌گونه کمکی درزمینهٔ نوسازی یا تعمیر اتوبوس‌های شهری به شهرداری اختصاص نداده است.

شهردار قم با تأکید بر لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال عنوان کرد: با نوسانات اخیر نرخ ارز قیمت تمام‌شده اتوبوس‌های شهری به‌شدت افزایش‌یافته به‌نحوی‌که با کل بودجه فرهنگی شهرداری قم صرفاً می‌توان دو دستگاه اتوبوس خریداری کرد.

سقائیان نژاد تأکید کرد: 120 دستگاه اتوبوس درون‌شهری قم باید تا پایان سال طبق برنامه‌وبودجه اورهال شود، مشکل مهم شهرداری درزمینهٔ ناوگان اتوبوس‌رانی فرسودگی شدید اتوبوس‌های شهری و عدم کمک‌های مالی از جانب دولت است.

وی با بیان لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال ابراز کرد: شهرداری با استفاده از این اعتبار می‌تواند بخشی از مشکل ناوگان اتوبوس‌رانی و قطار شهری را حل می‌کند.

شهردار قم تصریح کرد: با پایان قرارداد 300 دستگاه اتوبوس فعال موجود در شهر باید بالغ‌بر 250 دستگاه اتوبوس جدید خریداری‌شده و در اختیار شهر قرار داده شود درحالی‌که فراهم کردن این میزان دستگاه اتوبوس جدید در وضعیت ارزی موجود کاری بسیار دشوار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار