نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری قم و تردد مردم در سطح شهر بغرنج و بحرانی است.
کد خبر: ۶۶۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 15 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری پیش از ظهر امروز در شصت و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری عنوان کرد: بخش خصوصی نقش مهمی در حفظ ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل درون شهری دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در چند سال اخیر شاهد کاهش کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر قم بوده ایم. در حال حاضر نیز وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری قم و تردد مردم در سطح شهر بغرنج و بحرانی است.

بختیاری بیان کرد: افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل موجب شده تا بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل عمومی در شهر نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی عدم توجه دولت و شهرداری به پرداخت بودجه در تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی قم هزینه های زیادی را به مردم تحمیل می کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: دولت باید یک سوم از سهم تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی را بپردازد و یک سوم بر عهده شهرداری و یک سوم نیز بر عهده مردم است اما گویا مردم همه سهم خود را از هزینه های حمل و نقل شهری می پردازند.

وی اظهار کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل قم و مشکلاتی که در زیرساختهای حمل و نقل شهری وجود دارد رغبت مردم به استفاده از اتوبوس کاهش یافته است.

بختیاری تصریح کرد: با این روندی که در فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهری در قم مواجه هستیم تا چند سال دیگر اثری از فعالیت نادگان باقی نمی ماند در حالی که همه باید در حفظ آن تلاش کنیم.

وی گفت: با نوسان ارز و وضعیت اقتصادی و با توجه به نیاز قم به 300 دستگاه اتوبوس درون شهری چنین امکانی وجود ندارد و باید از ظرفیت بخش خصوصی مدد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اختصاص بخشی از اوراق مشارکت به خرید اتوبوس می تواند تا حدی برای رفع مشکلات فعلی کارساز باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار