مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: باید توزیع گسترده سوخت یورو چهار در استان پیگیری شود و اکنون به صورت آزمایشی این سوخت در دو ایستگاه در قم توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۶۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 16 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به مشکلات محیط زیستی در جهان اظهار کرد: محیط زیست یک علم بین رشته ای است که این علم از بسیاری علوم بهره مند می‌شود.

وی ادامه داد: محیط زیست طبیعی و محیط زیست انسانی جزو حوزه فعالیت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم است و محیط زیست جزو حوزه‌های سخت و بسیار پیچیده به شمار می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به بحران‌های محیط زیست استان اظهار کرد: بحران‌هایی در حوزه گرد و غبار، پسماند و آب در قم وجود دارد که در برخی از فصول با این بحران‌ها دست به گریبان هستیم، اما اداره کل حفاظت محیط زیست اختیاری در زمینه آلودگی آب ندارد و تنها امکان اظهارنظر در این خصوص برای این اداره کل مهیا است.

موسوی مشکینی ادامه داد: 12 درصد از عرصه‌های طبیعی کشور در دست سازمان حفاظت محیط زیست است و این عرصه‌ها به دلیل حفاظت دچار مشکلاتی همچون گرد و غبار نیستند، 3 درصد از عرصه‌های طبیعی استان قم جزو مناطق حفاظت شده در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست است.

درآمد چشمگیر تولید سرب

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از جمله مشکلات این اداره کل را کمبود نیرو دانست و تصریح کرد: نگاه مناسبی به محیط زیست و حفاظت آن در کشور وجود ندارد و کل اعتبارات اختصاص یافته به محیط زیست کشور کمتر از اعتبارات شهرداری یکی از مناطق تهران است.

موسوی مشکینی تولید سرب را کار پردرآمدی دانست و تصریح کرد: سهل ترین موضوع در این زمینه بازیافت سرب از باطری است، البته فی نفسه این کار بدی نیست. استان قم در سال‌های گذشته به مرکز بازیافت غیرمجاز سرب در کشور تبدیل شده بود و به همین دلیل دیگر مجوزی برای ایجاد مرکز سرب در استان صادر نشد.

وی ادامه داد: برای واردات باطری فرسوده به کشور دستورالعمل وجود دارد و هر واحدی برای واردات باطری باید از این دستورالعمل پیروی کند، در سال گذشته تنها برای 10 درصد ظرفیت واحدهای سرب استان قم مجوز واردات دادیم و سخت گیری بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

صدور مجوز واحدهای تولید سرب بیش از نیاز کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: مجوزهای تولید سرب در کشور بیشتر از نیاز ایران است و در قانون جایی برای محدود کردن واحدهای تولید سرب در قم وجود ندارد که منشا آن ناشی از مطالعات آمایش استان است.

موسوی مشکینی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا توسط خودروها اظهار کرد: موضوع معاینه فنی خودروها باید به صورت جدی دنبال شود، خودروها هر چهار سال یک بار این معاینه را انجام بدهند، همچنین باید توزیع گسترده سوخت یورو چهار در قم پیگیری شود و اکنون به صورت آزمایشی این سوخت در دو ایستگاه در استان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته منشا سرب و فلزات سنگین در هوای شهرها ناشی از بنزین خودروها بود که با حذف سرب از بنزین، میزان این فلز سنگین در هوای شهرها کاهش پیدا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار