ذره‌بین شورای‌شهر بر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری؛
شهردارقم: سازمان فرهنگی‌ورزشی درآمد 17مجموعه ورزشی را محقق نکرده، درآمدها را ببینید چه شده و کدام بخش است که برنامه‌های خود را انجام نمی‌دهد/ معاون شهردار: سازمان فرهنگی‌ورزشی 2‌میلیاردتومان بدهی دارد که یک میلیاردوصدمیلیون آن به شهرداری است.
کد خبر: ۶۶۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 16 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز در حالی برگزار شد که طی آن لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم که تا چندی پیش توسط مدیر مستعفی آن، مجید رفعیی، اداه می‌شد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه نسبتا چالشی شورا، مدیریت مجید رفیعی بر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بحث برانگیز شد، مدیریتی که به اعتقاد شهردار و معاونش با بدهی 2 میلیارد تومانی و عدم تحقق درآمدزائی از امکاناتی که در اختیار این سازمان قرار داشته، همراه بوده است!

در ادامه گزارشی از مذاکرات صورت گرفته در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در خصوص عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را به نقل از برنا می‌خوانید:

حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت حمایت از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: انتظار است که از این سازمان که امروزه در وضعیت نامناسبی از نظر اعتباری قرار دارد، حمایت کنیم تا بتواند اقدامات و برنامه های فرهنگی خود را ادامه دهد.

مجید اخوان عضو شورای اسلامی شهر قم کاملا مخالف حرف مالکی نژاد بود و گفت: بودجه ابتدایی داده شده و دیگر نباید به جز آن اعتبار بخواهیم هزینه ای را بدهیم.

سبحانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: کارهای فرهنگی هزینه بر است اما باید به مسائل بودجه ای هم توجه داشت، برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بلند مدت است و این سازمان به نوعی از دست ما رها شده و باید تلاش کنیم.

وی عنوان داشت: باید به این سازمان بودجه تزریق شود و باید بدهی های آن را نیز مد نظر قرار دهیم و موضوع تفریغ بودجه سازمان باید مورد بررسی قرار گیرد.

محسن رنجبر معاون شهردار قم نیز در این جلسه گفت: این سازمان در سال گذشته بر اساس برنامه ای که ارائه داده بوده 75 درصد برنامه های خود را انجام داده و بدهی ها مربوط به کارهای فرهنگی نیست و هزینه های جاری است.

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در حدود 2 میلیارد تومان بدهی دارد که یک میلیارد و صد میلیون تومان آن بدهی به خود شهرداری است.

حجت الاسلام آتش زر دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: سازمان فرهنگی مشکل اساسی که دارد این است که منبع درآمد ندارد و همین امر نیز موجب شده که نتواند قدرت مانور در کارهای فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: باید کارهای فرهنگی در سطح شهر انجام شود و از شهرداری می خواهیم که خودش دلسوزتر از ما برای سازمان باشد و سازمان فرهنگی ورزشی را از این وضعیتی که دارد خارج کند و از سوی دیگر وظایف و تعاریف این سازمان را منظم تر کند.

حسن مالکی نژاد بار دیگر اجازه صحبت خواست و گفت: البته این را باید بگوییم که خدمات گسترده ای در این سازمان انجام شده که در راستای فرهنگ شهروندی، هنری و مناسبت های ملی و مذهبی بوده که جا دارد همین جا از مجید رفیعی مدیرعامل سازمان قدردانی کنیم که البته چند وقت پیش استعفا دادند.

وی بیان داشت: در این مدت که مدیرعامل استعفا داده است، تمهیداتی نیز انجام شده است و هیئت مدیره جدید انتخاب شده است و کارهای پرداختی به مردم نیز به نوبت در حال پرداخت است.

مجد اخوان باز هم بعد از صحبت های مالکی نژاد به میدان آمد و گفت: بحث ما این است که شهرداری بنگاه اقتصادی است و باید در آمد و هزینه را تراز کنند و هنر مدیریت این است که در این بحران اقتصادی مشکلات را حل کند و اگر نمی تواند کاری کند، هزینه اضافی نتراشد.

سقائیان نژاد شهردار قم که اغلب در جلسات شورا صحبت نمی کند، اجازه صحبت خواست و گفت: من نمی خواستم صحبت کنم اما باید این را بگوییم که خیلی بد است که همه مسائل را در یک سطح می بیینم و یک قسمتی از بودجه در درآمد است که دیده نمی شود.

وی بیان داشت: 17 مجموعه ورزشی را به این سازمان داده اند و هنوز درآمد آن تحقق پیدا نکرده است، قسمت درآمدها را ببینید چه شده و کدام بخش است که برنامه های خود را انجام نمی دهد.

جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم هم که همواره نقش پدرانه در لوایح را دارد گفت: مدیریت شهری به مسائل فرهنگی و ورزشی و تفریخی اهتمام داشته باشد که البته تاکنون نیز اینگونه بوده و این بحث ها در شورا نشان دهنده حساسیت کارهای سازمان است.

در پایان لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم به رای گذاشته شد و تصویب شد.

گفتنی است که مجید رفیعی مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم در اواخر شهریور ماه سال جاری با بهانه عدم حمایت مالی از فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری استعفا کرد که این ادعای رفیعی بلافاصله توسط سقائیان نژاد، شهردار قم، تکذیب شد.

منبع: قم نا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار