رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با استفاده از روش های نوین و صرفه جوئی در منابع آب، توسعه کشت گلخانه ای و دامپروری در قم با صرفه است.
کد خبر: ۶۶۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 17 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در هشتمین جلسه کارگروه عمرانی و زیربنایی در استانداری قم عنوان کرد:قم ظرفیت های بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد که با استفاده از روش های نوین و صرفه جوئی در منابع آب، توسعه کشت گلخانه ای و دامپروری در قم با صرفه است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای گاوداری و گلخانه در اراضی کشاورزی با استفاده از مجوزهای قانونی امکان پذیر است اما گاهی موانعی در این مسیر وجود دارد.

طلایی بیان کرد:وقتی بازار دارای رونق اقتصادی باشد و محصولات کشاورزی و دامی بتواند در داخل و خارج از کشور جایگاه خود را به دست بیاورد در تولیدکنندگان نیز انگیزه لازم برای تولید ایجاد می شود.

وی تاکید کرد:سرمایه گذاران در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی نیاز به حمایت های ویژه و تغییر نگرش مسئولان و مدیران دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحدهای گاوداری در اراضی صنعتی و احداث مجتمع های دامداری در قم ممنوع است و در این باره تغییر کاربری صورت نمی گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 60 درصد واحدهای دامی استان پرواری هستند که بیش از 2/4 درصد گوشت مصرفی در کشور را تولید می کنند.

طلایی افزود: از اواخر سال گذشته 8 پرونده جهت راه‌اندازی واحدهای دامداری به جهاد کشاورزی استان قم ارجاع شده است که در این میان تنها 2 پرونده جدید است و 6 پرونده جهت انتقال و جا به جایی و تغییر کاربری است.

وی خاطرنشان کرد:استان قم در زمینه واحدهای مرغداری و تولید تخم مرغ به اشباع رسیده است و تراکم این واحدها در سال گذشته بسیاری از مرغداری ها را گرفتار آنفلوآنزا و خسارت های مالی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار