مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اربعین آثار و نتایج بسیار بزرگی برای جهان تشیع دارد و حقانیت این مذهب را برای کل بشریت به نمایش می گذارد.
کد خبر: ۶۶۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 18 October 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس خاک، بیان کرد: اربعین اجتماع بزرگ مسلمانان با محوریت شیعیان است و نشان می دهد پیروان این مذهب بر خلاف آنچه دشمنان تبلیغ می کنند به دنبال وحدت جهان اسلام و اتحاد همه فرق آن با یکدیگر هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر شیعیان و مسلمانان، پیروان سایر ادیان الهی نیز در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت می کنند و این از جمله مهمترین آثار سیاسی و اجتماعی آن است که نه تنها موجب وحدت جهان اسلام، بلکه عامل اتحاد همه موحدان می شود.

وی ادامه داد: آیین پیاده روی اربعین موجب می شود تا مسلمانان و دوستداران اهل بیت(ع) در زمان برگزاری آن، زندگی مسالمت آمیز و صمیمانه ای را در کنار هم تجربه کنند و این بر خلاف خواست دشمن است که مدام می خواهد بین مسلمانان اختلاف باشد.

حجت الاسلام خاک گفت: زمانی که دشمن عظمت پیاده روی اربعین را می بیند می خواهد میان ملت های مسلمان از جمله ایران و عراق اختلاف ایجاد کند تا تاثیرگذاری این آیین و اجتماع بزرگ کاهش یابد اما به دلیل آگاهی ملت های منطقه و به خصوص شیعیان در این نقشه ناکام مانده است.

وی افزود: اجتماع عظیم مسلمانان در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) باعث می شود آنان به توانایی های خود برای حل مشکل های جهان اسلام واقف شوند که می توان در کنار هم مشکل های موجود را حل کرد.

وی ادامه داد: همچنین حضور پرشور مسلمانان در آیین پیاده روی اربعین، نشان می دهد که گروه های تکفیری از میان مسلمانان نیستند و جهان اسلام آنان را به رسمیت نمی شناسد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اربعین دارای آثار معنوی بسیاری نیز می باشد که از جمله آن می توان به احساس نزدیکی افراد حاضر در این آیین با اهل بیت(ع) و کسب آرامش حقیقی اشاره کرد.

حجت الاسلام خاک بیان کرد: آرامش معنوی کسب شده در این سفر، در سراسر زندگی و روابط افراد حاضر در آن تاثیر می گذارد و زندگی فردی و اجتماعی آنها را بهبود می بخشد.

وی ادامه داد: تقویت ولایت مداری و صبوری در برابر مشکل ها از دیگر آثار این آیین است که می تواند سطح تاب آوری مسلمانان را در برابر تهدید و تحریم دشمنان، افزایش دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار