با حضور علما و اساتید حوزه
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله مرعشی نجفی پنجشنبه شب در حسینیه این مرجع تقلید در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۹ 19 October 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله مرعشی نجفی به بیان گوشه از ابعاد شخصیتی این فقیه والامقام پرداخت و بیان کرد: جامعه به وجود شخصیت هایی همچون آیت الله مرعشی نجفی نیاز مبرمی دارد.

وی با اشاره به حضور و همراهی آیت الله مرعشی نجفی در کنار اقشار مختلف مردم بیان کرد: آیت الله مرعشی نجفی دارای حلم و بردباری بودند و با تاسیس کتابخانه و گردآوری کتاب های کمیاب و نسخ خطی خدمت بسیار ارزنده ای ارائه کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله مرعشی نجفی در زمانی نسبت به گردآوری این کتابخانه اقدام کرد که کمتر کسی نسبت به احیای میراث ارزشمند شیعه اهتمام داشت، افزود: اگر تلاش های ارزنده آیت الله مرعشی نجفی نبود امروز شاهد وجود بسیاری از کتاب های شیعه در کتابخانه ها و موزه های اروپا بودیم.

آیت الله سید شهاب الدین، محمد حسین حسینی مرعشی نجفی، علامه محقق، فقیه اهل بیت (ع) و فرهنگبان مکتب تشیع و یکی از مفاخر جهان اسلام، روز پنجشنبه، بیستم صفر 1315 سی تیر 1276 در نجف اشرف، در خانواده تقوا و فضیلت و دانش و معنویت پا به عرصه هستی نهاد.

معظم له یکی از پراستادترین چهره های علمی معاصر است که توفیق درک محضر استادان متعدد، در رشته های گوناگون را یافته است، چنانچه تعداد آنان به بیش از 400 نفر می رسد.

مهمترین میراث باقیمانده از معظم له، کتابخانه بزرگ ایشان است که از لحاظ کمیت و کیفیت اولین کتابخانه کشور و سومین کتابخانه جهان اسلام است.

احیای میراث فرهنگی اسلامی، کمک به کتابخانه ها و مراکز علمی ودانشگاه ها، تأسیس مدارس علمی، تأسیس و یا تعمیر مساجد، حسینیه ها، قبور امامزادگان و بزرگان اسلام و تشیع، فعالیت در جهت ایجاد وحدت میان مسلمین، ایجاد بیمارستان و درمانگاه و تهیه مسکن طلاب علوم دینی از جمله خدمات این عالم فرزانه است.

ایشان پس از 80 سال تحصیل و تدریس و پاسبانی از مبانی دینی سرانجام در شامگاه چهارشنبه، هفتم صفر 1411 مصادف با هفتم شهریور 1369 پس از اقامه آخرین نماز جماعت در صحن مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و لحظاتی پس از مراجعت به منزل، بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار