رئیس حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از تعطیلی دو شرکت حمل بار در قم خبر داد. جهت اطلاع رانندگان و صاحبان صنایع و دارندگان بار نسبت به نصب بنر با عنوان تعطیلی یک‌ماهه، در ورودی دو شرکت مذکور اقدام شد.
کد خبر: ۶۶۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۷ 19 October 2018

به گزارش تابناک قم، حسین اعتمادی اظهار داشت: در راستای اجرا و صیانت از قوانین و مقررات حمل‌ونقل جاده‌ای، با رأِی کمیسیون ماده 12 استان،دو شرکت حمل بار در قم، تعطیل شدند.

رئیس حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: همچنین جهت اطلاع رانندگان و صاحبان صنایع و دارندگان بار نسبت به نصب بنر با عنوان تعطیلی یک‌ماهه، در ورودی دو شرکت مذکور اقدام شد.

وی در ادامه به تخلفات صورت گرفته توسط دو شرکت حمل بار فوق‌الذکر پرداخت و توضیح داد: عمده تخلفات صورت گرفته که سبب اتخاذ تصمیم به تعطیلی این شرکت‌ها در کمیسیون ماده 12 شده شامل : عدم تطبیق مندرجات بارنامه با موضوعیت صدور به دلیل عدم حضور و نظارت مدیر فنی شرکت و صدور بارنامه صوری، بوده است.

دبیر کمیسیون ماده 12 استان قم در مورد نحوه تشکیل و صدور رأی توسط کمیسیون ماده 12 گفت: به دلیل اهمیت استمرار روند عادی چرخه حمل بار در شرایط کنونی، تشکیل کمیسیون ماده 12 به‌منظور رسیدگی به تخلفات صورت گرفته به‌صورت ویژه و در محل شرکت‌های خاطی صورت گرفت.

اعتمادی افزود : در این نوع رسیدگی، پس از بررسی و تفهیم موارد موضوعه به مدیرعامل شرکت و استماع ادله و رؤیت مستندات ارائه‌شده نسبت به صدور رأی در محل و به‌صورت آنی اقدام می‌شود.

رئیس حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اعضا تشکیل‌دهنده کمیسیون ماده 12 استان را شامل مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان(رییس کمیسیون )، رئیس اداره حقوقی (دبیر کمیسیون ) و روسای انجمن‌های صنفی کالا و مسافر عنوان کرد و یادآور شد: طی سال جاری درمجموع به تخلفات 47 شرکت حمل‌ونقل ( کالا و مسافر ) در قم رسیدگی شده که از این تعداد 32 مورد متعلق به شرکت‌های حمل مسافر و 15 مورد دیگر مربوط به شرکت‌های حمل کالا بوده است.

وی در ادامه به احکام صادره کمیسیون ماده 12 استان در مورد رسیدگی به موارد تخلفی 47 شرکت موصوف پرداخت و عنوان کرد: از مجموع 32پرونده تخلفات رسیدگی شده در ارتباط با شرکت‌های حمل مسافر، 9 مورد تبرئه، 19 مورد به جرائم نقدی، 3 مورد به تعطیلی و تعلیق یک‌ماهه محکوم و یک مورد نیز به تذکر و توبیخ کتبی اکتفا شد.

اعتمادی افزود: از مجموع 15 مورد پرونده رسیدگی شده تخلفات شرکت‌های حمل کالا نیز دو شرکت به تعطیلی یک‌ماهه، شش شرکت جریمه نقدی، دو شرکت تذکر و توبیخ کتبی و پنج شرکت نیز از موارد اتهامی تبرئه شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در مورد تعداد و موضوع پرونده‌های رسیدگی شده در کمیسیون ماده 11 ( رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای) نیز اظهار داشت: طی سال جاری، درمجموع به 32 مورد تخلفات رانندگان در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای رسیدگی شد که تمامی آن‌ها مربوط به رانندگان ناوگان عمومی حمل مسافر بوده است.

وی در مورد احکام صادره موارد تخلفی رانندگان نیز عنوان کرد: با عنایت به توضیحات ارائه‌شده از سوی رانندگان در کمیسیون ماده 11 استان قم و تطابق با موارد استعلامی تخلفات، نسبت به تذکر کتبی برای 28 نفر از رانندگان اقدام و 4 نفر دیگر نیز از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار