مرجع تقلید شیعیان گفت: آموزش‌وپرورش باید در پرورش و تربیت دانش آموزان همت بیشتری به خرج داده و انسان‌های کارآمدی را تحویل جامعه دهد.
کد خبر: ۶۶۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵ 19 October 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش باید با دعوت غیرزبانی دانش آموزان را به‌سوی معارف اللهی سوق دهد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: امربه‌معروف، نهی از منکر و اعتقاد به این دو امر تمام گره‌های اجتماعی را بازکرده و مشکلات بسیاری را از پیش روی جامعه برمی‌دارد، امربه‌معروف و نهی از منکر بدون اعتقاد قلبی به خداوند متعال فایده‌ای نداشته و اثرگذار نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اعتقاد بر خداوند متعال رأس تمام امور است و دراین‌بین نحوه تعامل وزندگی حاکمان در دین پذیری اجتماعی بسیار تأثیرگذار است چراکه تأثیرپذیری و الگو گیری مردم از حاکمان و علمای جامعه بسیار زیاد است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت شایسته‌سالاری در انتصاب پست‌ها و جایگاه‌های مختلف عنوان کرد: باید مسئولانی را در جایگاه‌های مختلف قرار دهیم که اعتقاد راسخی به خداوند متعال و انقلاب اسلامی داشته باشد تا از این طریق صدمه‌ای به اعتقادات و باورهای جامعه ایجاد نشود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای دیگر ادامه داد: باید از برخی تجربه‌های موفق غرب برای تربیت قوی اخلاقی و آموزشی دانش آموزان استفاده کرد، آموزش‌وپرورش باید در پرورش و تربیت دانش آموزان همت بیشتری به خرج داده و انسان‌های کارآمدی را تحویل جامعه دهد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید دانش آموزان را با عمل مثبت خود به‌سوی کارهای خیر و اعمال نیکو دعوت کند، دعوت غیرزبانی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نحوه امربه‌معروف و نهی از منکر در بین اجتماع است.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام داده و آن‌ها را نسبت به این امور مأنوس کند، آموزش‌وپرورش مسئولیت بزرگی برای تربیت انسان‌های تاریخ‌ساز دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار