جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم با حضور سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۱ 02 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان در شورای پدافند غیر عامل استان قم در استانداری قم عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم در شورا مصوب شد و قرارداد آن بسته شد؛ فاز یک این طرح در دست بررسی است، همچنین طرح جامع پدافند غیر عامل شهر قم نیز در حال بررسی است.

وی افزود: برای نکوداشت هفته پدافند غیر عامل جلسه ای با حضور استاندار برگزار شد و دستگاه‌ها موظف شدند برنامه‌های خود در زمینه آموزش‌ و اقدامات پدافندی اجرایی کنند که در این خصوص 300برنامه اجرایی شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم بیان کرد: باید در راستای مصون سازی استان قم به عنوان یک استان کلیدی در زمینه پدافند غیرعامل تلاش کنیم و موضوعات مختلف را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه سایبری بر اساس مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان قم، در سال گذشته، سرورها و سایت‌های نهادها و دستگاه‌های مختلف استان بررسی شد و باعث شد که این سرورها ارتقا پیدا کند.

در ادامه جلسه، محمدرضا طلایی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قم تصریح کرد: با توجه به وظیفه‌ای که کارگروه جهاد کشاورزی در زمینه سلامت غذا و تهدیدات آن دارد، اقدامات بسیاری برعهده این کارگروه است؛ در شش ماهه نخست سال جاری، آموزش کارشناسان و تشکل‌ها با موضوع پدافند زیستی در جلسات متعدد انجام شد.

وی ادامه داد: موضوع سموم کشاورزی یکی از چالش‌های مهم در استان قم بود که در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شد و نظارت خوبی بر این موضوع وجود دارد.

طلایی بیان کرد: سال گذشته 8میلیون مرغ به دلیل آنفولانزا زیر خاک رفتند و همه واحدهای مرغداری درگیر آن شدند، امسال برای پیشگیری از این بیماری، پایش و نظارت صورت گرفت و تراکم به کمتر از 50درصد رسید و تمام واحدها اقدامات بهداشتی لازم را اجرایی می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در حوزه دامپزشکی، سامانه یکپارچه قرنطینه حمل دام و همچنین سامانه یکپارچه دارویی شکل گرفته است و شرایط نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و در وضعیت خوبی هستیم.

در ادامه جلسه، علی اکبر رحیمی، مدیرکل پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم عنوان کرد: موضوع اصلی در خصوص وظایف محوله به شهرداری، موضوع اسکان اضطراری است که دو محل اسکان اضطراری بوستان فدک و غدیر برای این امر آماده شده است.

وی اضافه کرد: کلیه زمین‌های خالی استان قم که ظرفیت اسکان اضطراری را داشتند، مشخص و نقشه آن تهیه شده است؛ طرح دو مانور حمله تروریستی و سایبری تهیه شده است و در شورا تصویب شده است که این دو مانور نیز به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: شهرداری به تنهایی قادر به ایجاد سایت اسکان اضظراری در عمق 60کیلومتری خارج شهر نیست و باید حلقه مفقوده در این زمینه مشخص شود و همکاری‌های لازم صورت گیرد تا این کار مهم هرچه سریع تر انجام شود.

محمدمهدی رفیعی، مدیرکل دامپزشکی استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: رزمایش پدافند زیستی در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و بعد از آن مباحث مختلف در جلسات بررسی شد و موارد مشکل ساز در مجتمع دام شهر احصا و مشخص شد؛ در مجموع 14مصوبه برای مجتمع دام شهر و 10مصوبه برای بخش جعفرآباد داشتیم که مهم ترین آن، تفکیک میدان دامی دامشهر از مجتمع دام شهر است، به تصویب رسید و اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.

وی ادامه داد: از برنامه‌های دامپزشکی استان قم در سال جاری، انجام آزمایش مولکولی است که اولویت آن آزمایشات مولکولی بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان است که امیدواریم هرچه زودتر به انجام برسد؛ همچنین آزمایشات تقلبات شیر که بسیار مورد توجه بود، از اسفند سال گذشته در استان قم انجام شد.

در این جلسه، محمد شهیدی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم اولین دانشگاه علوم پزشکی در کشور است که یک واحد درسی پدافند غیرعامل را به دانشجویان آموزش میدهد تا آگاهی دانشجویان نسبت به این موضوع افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید در موضوع ایجاد آزمایشگاه‌ها و دپوی برخی تجهیزات، از کمک‌های بخش خصوصی استقاده شود، همچنین تقویت ناوگان بیمارستانی از برنامه های این دانشگاه علوم پزشکی قم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار