مدیرکل مدیریت بحران شهرداری قم مطرح کرد
مدیرکل مدیریت بحران شهرداری قم گفت: زیرساخت‌های بوستان‌ها با در نظر گرفتن ضروریات اسکان اضطراری استانداردسازی شده است.
کد خبر: ۶۷۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ 02 November 2018

به گزارش تابناک قم، علی‌اکبر رحیمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وظایف شهرداری در حوزه پدافند غیرعامل گفت: یکی از وظایف شهرداری بحث اسکان اضطراری است؛ دو سایت اسکان اضطراری را فعلا در مجموعه خدمات شهری شهرداری داریم گرچه دیدگاه پدافند غیرعامل این است که باید تا عمق 60 کیلومتری در زمینه اسکان اضطراری کار شود.

وی با اشاره به استانداردسازی زیرساخت‌های بوستان‌ها با در نظر گرفتن ضروریت‌های اسکان اضطراری تصریح کرد: انجام مطالعات پدافند غیرعامل شهر قم که فاز اول تکمیل شده و همکاری ویژه‌ای از سوی سازمان پدافند غیرعامل داشتیم نیز از دیگر اقدامات حوزه مدیریت بحران شهرداری قم بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران شهرداری قم به استخراج کلیه ظرفیت‌های اسکان اضطراری در شهر قم در قالب نقشه جی آی اس اشاره کرد و گفت: در هفته پدافند غیرعامل نیز برنامه‌هایی در نظر گرفتیم که از آن جمله اطلاع‌رسانی رسانه‌ای، اجرای دو مانور حمله سایبری و تروریستی، تشکیل جلسات کارگروه و کمیته پدافند غیرعامل و برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با اصول پدافند غیرعامل و اصول آن است.

وی اذعان کرد: وقتی ما بحث اسکان اضطراری خارج از محدوده شهر را مطرح می‌کنیم با وظایف شهرداری ناهماهنگی دارد؛ حیطه اختیارات شهرداری محدوده شهر است و خارج از محدوده برای شهرداری وظیفه‌ای مشخص نشده است و باید هماهنگی برای ایجاد بستری برای ایجاد این فضاهای اسکان اضطراری با ارگان‌های مربوطه فراهم شود.

رحیمی گفت: در حوزه سایبری پروژه آی اس ام اس و دیتا سنتر را در دستور کار قرار دادیم که این سیستم‌ها پایداری شبکه شهرداری را به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار