مسئول بسیج دانش‌آموزی استان:
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قم با اشاره به افزایش استقبال از اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در قم، گفت: از 20 آبان تعداد 5هزار دانش آموز قمی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۶۷۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵ 02 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمد ذاکر با اشاره به اعزام راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی جنوب ، اظهار داشت: برای اردوی راهیان نور غرب دانش آموزی از قم 6 اتوبوس اعزام شد و از 20 آبان هم تعداد 5هزار دانش آموز قمی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی بیان داشت: از 20 آبان تا 20 آذر دانش آموزان دختر برای بازدید مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد و سپس 1بهمن تا 30 بهمن دانش آموزان پسر به این مناطق اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قم تصریح کرد: کتاب چاپ شده تحت عنوان شهدای شاخص دانش آموز قم که قرار است این کتاب ارزشمند در اردوی راهیان نور به دانش آموزان اهدا شود در سال 96 آماده شده است.

وی با اشاره به افزایش استقبال دانش آموزان قمی برای شرکت در اردوی راهیان نور بیان کرد: استقبال از اردوی راهیان نور در قم بسیار بالا است به جهت اینکه این اردو اثرگذاری خوبی داشته است و دانش آموزانی که سال های قبل در اردوی راهیان نور شرکت کرده بودند مجدداً مشتاق حضور در این اردو هستند.

مسئول بسیج دانش آموزی قم تصریح کرد: استقبال زیاد هست اما با توجه به امکانات اولویت با افرادی است که اولین سفر آن‌ها به مناطق عملیاتی می باشد.

وی گفت: والدین قمی اعتماد زیادی به اردوی راهیان نور دانش آموزی دارند، در قم همه مسئولان برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی به مسائل ایمنی راننده و ایمنی اتوبوس حساس هستند و با این دقت و مدیریت که اعمال می شود در طول مدت اردوی راهیان نور هیچ مشکلی وجود نداشته و همه اردوها با نظارت دقیق آغاز شده و با همان نظارت تمام شده است این مسئله باعث شده والدین با خیال آسوده فرزندان خود را به این اردوی معنوی بفرستند.

ذاکر خاطرنشان کرد: معمولاً وقتی دانش آموزان به یادمان های شهدا سفر می کنند وارد حال و هوای خاصی می شوند وقتی شور و هیجانی که در جبهه بوده توسط راویان نقل می شود این شور و حال به نسل نوجوان امروز هم منتقل می‌شود.

وی گفت: در راهیان نور غرب دانش آموزی ابتکار خوبی انجام شد و در یادمان شهید زین الدین در زمانی که دانش آموزان در یادمان حضور داشتند ارتباط تلفنی با مادر شهیدان زین الدین برقرار شد و پشت تلفن خاطراتی از شهیدان زین الدین عنوان کرد که واقعاً دانش آموزان را تحت تأثیر قرارداد.

مسئول بسیج دانش آموزی قم با تأکید بر اهمیت اردوی راهیان نور دانش آموزی گفت: فرهنگ سازی و آموزشی که در سنین نوجوانی انجام می شود سخت تر می توان در جوانی و بزرگ‌سالی انجام داد، نسل سوم و چهارم انقلاب به دلیل فاصله زمانی تأثیری گذاری جنگ بر زندگی تک‌ تک رزمندگان را نمی دانند که باید برای ماندگاری انقلاب این گنجینه به نسل های بعدی منتقل شود.

وی بیان داشت: نسل نوجوان امروز مشکلات و سختی های زمان جنگ را درک نکرده و نمی داند اما وقتی در موقعیت هایی مانند مناطق عملیاتی قرار می‌گیرند و پای صحبت های راویان می‌نشیند تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار