در رشته‌هاي چرخ‌تيز و ميل‌بازي
باستاني‌كار ملي‌پوش قم موفق به كسب دو مدال ارزشمند از مسابقات تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی ساحلی قهرماني كشور شد.
کد خبر: ۶۷۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶ 05 November 2018

به گزارش تابناک قم، مسابقات تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی ساحلی در رده سنی نوجوانان با حضور استعدادهای این رشته از استان‌های مختلف به میزبانی هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان به انجام رسید و نماینده قم دو مدال از آن کسب کرد.

فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای این رقابت‌ها را با عنوان جام گرامیداشت جام 23 هزار شهید استان اصفهان و با حضور 126 ورزشکار از هشت استان اصفهان، فارس، یزد، کردستان، همدان، قم، مازندران و گلستان برگزار کرد و شرکت کنندگان برای کسب عناوین برتر رقابتی جذاب و تماشایی داشتند.

در این رقابت‌ها ورزشکاران متولد اول فروردین ماه سال 1381 تا بیست و نهم اسفند 1383 به میدان رفتند، رقابت‌هایی که در سه رشته تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی به انجام رسید، در حالی که بخش مهارت‌های فردی در سه وزن منهای 50، 70 و مثبت 70 کیلوگرم برگزار شد.

رقابت‌های کشتی پهلوانی نیز در چهار وزن منهای 60، 70، 80 و به اضافه 80 کیلوگرم به انجام رسید و در رده‌بندی نهایی، تیم اصفهان با 246 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های مازندران، کردستان، یزد، فارس و همدان در رده‌های دوم تا ششم این دوره از مسابقات جای گرفتند.

اما سهم تیم قم از این رقابت‌ها دو مدال طلا و برنز بود که ملی‌پوش آینده‌دار این رشته یعنی علی‌اکبر خاکدوست به ارمغان آورد، این ورزشکار ابتدا در رشته چرخ تیز و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم به میدان رفت و بعد از نمایندگان اصفهان و مازندران به مقام سوم و نشان برنز دست یافت.

خاکدوست سپس در مسابقات رشته میل بازی به میدان رفت و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم بالاتر از ورزشکاران استان‌های یزد و اصفهان موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی شد تا دو مدال طلا و برنز این پیکارها را به نام خود ثبت کرده و یکی از چهره‌های موفق این دوره لقب بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار