مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه حجم صادرات انجام شده از گمرکات این استان 113 هزار تن معادل 128 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال های 96 و 95 بیش از 12 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۷۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 05 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمد خلیلی درسی و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درتالار امام جواد (ع) استانداری افزود: رشد وزنی این میزان صادرات درقیاس با مدت مشابه نیز30 درصد بوده، که افزایش نرخ ارز دربالا رفتن حجم صادرات تاثیر زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه از اول شهریور دولت تعهد ارزی برای صادر کنندگان ایجاد کرد، گفت: با توجه به مشکل بودن این کار برای صادر کنندگان، بانک مرکزی سه راهکار عودت ارز، ایجاد سپرده در حساب ارزی صادر کننده و واردات در مقابل صادرات را برای رفع تعهد ارزی پیش بینی کرده است.

خلیلی همچنین درواکنش به سخنان یکی ازتولیدکنندگان حاضر درجلسه مبنی بر قاچاق کالا گفت: از آنجا که صادرات توسط تولیدکنندگان انجام نمی شود، هر فردی که فاکتور در اختیار داشته باشد، امکان خارج کردن کالا از استان را دارد، و هیچ اهرم و ابزار قانونی نیز برای جلوگیری از آن وجود ندارد، به همین علت اگر گمرکات قم مانع کار آن شود، این صادرات از طریق مرز کشور انجام می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز دراین جلسه با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان بر اساس سامانه بهین یاب، گفت: در بخش صنعت 65 واحد تولیدی به منظور دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی، که به 16 واحد 610 میلیارد ریال پرداخت شده است.

محمود سیجانی همچنین تعداد پرونده های متقاضیان دریافت تسهیلات که از سال 96 به 97 انتقال داده شده را نیز 28 مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد به 24 واحد ، 430 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تعداد کل تسهیلات رونق تولید پرداخت شده در دو بخش صنعت و کشاورزی طی یک هفته گذشته را نیز 54 مورد به مبلغ یکهزار میلیارد و 90 میلیون ریال دانست و گفت: این رقم در مقایسه با پرداختی اعلام شده در جلسه گذشته ستاد تسهیل استان حدود 120 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز تعداد کل تسهیلات پرداخت شده در بخش کشاورزی طی هفته گذشته را 10 مورد به مبلغ 47 میلیارد ریال دانست و گفت: از این تعداد به 9 واحد سرمایه در گردش به مبلغ 42 میلیارد ریال و یک مورد سرمایه ثابت به مبلغ پنج میلیارد ریال پرداخت شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار