مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:
برای ثبت کوه نمک به عنوان اثر طبیعی ملی و حفظ این زیستگاه ارزشمند و کم نظیر تلاش خواهیم کرد. متأسفانه در چند سال گذشته شاهد برخی اقدامات مخرب از جمله حضور موتورسواران، روشن کردن آتش های گسترده، رها کردن زباله و تخریب سنگ نمک در این منطقه بوده ایم که ادامه این روند باعث نابودی این زیستگاه ارزشمند می شود.
کد خبر: ۶۷۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱ 05 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم، در حاشیه بازدید از کوه نمک اظهار کرد: کوه نمک از پدیده های کم نظیر زمین شناختی است که دارای ظرفیت ها و جاذبه های ارزشمند زیست محیطی و گردشگری بوده و دارای چشمه های آب شور دائمی است.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ثبت کوه نمک به عنوان اثر طبیعی ملی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با قرارگرفتن این پدیده طبیعی ارزشمند در فهرست آثار طبیعی ملی، می توانیم اقدامات حفاظتی خود را در این منطقه به شکل مؤثرتری گسترش دهیم.

مشکینی با اشاره به حضور بی ضابطه گردشگران در این منطقه، تصریح کرد: متأسفانه در چند سال گذشته شاهد برخی اقدامات مخرب از جمله حضور موتورسواران، روشن کردن آتش های گسترده، رها کردن زباله و تخریب سنگ نمک در این منطقه بوده ایم که ادامه این روند باعث نابودی این زیستگاه ارزشمند می شود.

شناسایی و پاکسازی پسماندهای ویژه رهاشده در سطح استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم نیز در سخنانی اظهار داشت: همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی در تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی از وضعیت پسماندهای ویژه و صنعتی استان قم و دفع اصولی آنها بسیار مهم و ضروری است.

وی بر ضرورت جانمایی مناسب برای ایجاد سایت دفع پسماندهای ویژه و صنعتی استان تأکید کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی و حساسیت پسماندهای ویژه و صنعتی، باید کار کارشناسی دقیق برای جانمایی محل دفع این نوع پسماندها انجام شده و همه جوانب امر در نظر گرفته شود.

مشکینی با بیان اینکه متأسفانه شاهد هستیم گاهی پسماندهای صنعتی استانهای مجاور نیز در محدوده جغرافیایی استان قم تخلیه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با مشارکت دستگاههای اجرایی ذیربط لکه های آلوده ای که پسماندهای ویژه و صنعتی در آن محل ها رها شده اند، در سطح استان شناسایی و پاکسازی شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار