معاون مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) موجب بقای قرآن شد و ایشان با این اقدام جان مسلمانان و ماندگاری اسلام را حفظ نمودند.
کد خبر: ۶۷۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 05 November 2018

به گزارش تابناک قم، معصومه ظهیری درآستانه سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: سیره، روش و منش بزرگواران برگرفته از اسوه حسنه معرفی شده در قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) است و در هر عصری که معصومان زندگی می کردند، نحوه مواجهه شان با مردم و خلفای هم عصرشان تفاوت هایی داشته است.

وی بیان کرد: بردباری امام حسن مجتبی(ع) و رو کردن دست حیله، نیرنگ و تزویر معاویه تاثیر بسزایی در موقعیت زمانی آن حضرت داشت.

ظهیری افزود: احسان و خلق نیکو امام دوم شیعیان بهترین الگویی است که می تواند در هر زمانی سیره و روش اقتدا به معصومان را برای مردم توصیف و تبیین کند.

وی اضافه کرد: اگر امام حسن مجتبی (ع) با آن شرایط ویژه ای که معاویه دنبال می نمود مقابله و دست وی را رو نمی کردند، شاید امروز مقابله جهادی و حماسه بزرگ کربلا را نمی توانستیم درک کنیم.

وی ادامه داد: آن حضرت با بررسی شرایط زمان خود اقدام به صلح با معاویه کرد و با این کار جان مسلمانان و راه اسلام را حفظ نمود.

ظهیری گفت: درآن زمان مهم ترین مساله شناساندن چهره خبیث بنی امیه به مردم و مشخص شدن یاران واقعی امام حسن مجتبی(ع) بود.

دومین امام شیعیان جهان ، فرزند حضرت علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن 37 سالگی به مقام امامت رسید. آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری، در سن 47 سالگی به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار