آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین باعث وحدت مسلمانان می‌شود، گفت: رسانه‌ها باید عظمت این حرکت مهم معنوی را در قالب‌های مختلف به تصویر بکشند.
کد خبر: ۶۷۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۰ 07 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور که در دفتر این استاد حوزه علمیه قم برگزار شد، به اهمیت مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید عظمت این حرکت مهم معنوی را در قالب‌های مختلف به تصویر بکشند تا عظمت این مانور دینی و مذهبی به جهان نشان داده شود.

وی با مقایسه پیاده روی اربعین با مراسم حج، گفت: پیاده روی اربعین سرمایه عظیم معنوی است و تعداد زائران ایرانی در این مراسم بیش از ۳۰ برابر مراسم حج است پس باید برای بهره‌برداری از این مراسم و اجرای بهتر آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

دشمنان به دنبال بایکوت خبری زیارت اربعین هستند

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه دشمنان به دنبال بایکوت خبری زیارت اربعین هستند، گفت:‌ دشمنان از این اجتماع عظیم هراس دارند و همواره علیه آن سمپاشی می‌کنند ولی ما باید با رفع آسیب‌های آن و تلاش برای انعکاس ابعاد مختلف این مراسم نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی همچنین راهپیمایی اربعین را موجب وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: وجود برخی مشکلات در برگزاری این مراسم با این تعداد جمعیت طبیعی است ولی نباید بهانه دست دشمنان داد و مسئولان ستاد اربعین و برگزار کنندگان این مراسم باید برای سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشند تا مشکلات کاهش یابد.

صحنه‌های زیبای پیاده‌روی اربعین به تصویر کشیده شود

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه صحنه‌های زیبایی در پیاده روی اربعین شکل می‌گیرد که باید به تصویر کشیده شود، گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها هر چقدر سرمایه‌گذاری کنند تا عظمت و اعتبار این مراسم به همه مردم دنیا نشان داده شود باز هم مینه کار وجود دارد.

وی همچنین به مشکلات زائران بعد از روز اربعین نیز اشاره کرد و گفت:‌ خدمات رسانی به زائران نباید بعد از روز اربعین کند شود همچنین با مذاکره با عراقی‌ها و اتخاذ تدابیر لازم از سرگردانی زائران جلوگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار